Nazwa przedmiotu:
Laboratorium Przetwarzania Energii
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tomasz Pietrzak
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Fizyka Techniczna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
1050-FT000-MSP-3LPE
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. godziny kontaktowe – 33 h; w tym a) obecność na laboratoriach – 30 h b) uczestniczenie w konsultacjach – 3 h 2. praca własna studenta – 22 h; w tym a) przygotowanie do zajęć laboratoryjnych – 12 h b) zapoznanie się z literaturą – 10 h Razem w semestrze 55 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1. obecność na laboratoriach – 30 h 2. uczestniczenie w konsultacjach – 3 h Razem w semestrze 33 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1. zajęcia laboratoryjne – 30 h Razem w semestrze 30 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Opanowanie najważniejszych technik przetwarzania energii w różnej postaci
Treści kształcenia:
Laboratorium: 1. Napędy hybrydowe 2. Przetwarzanie energii w maszynach elektrycznych 3. Wybrane zagadnienia związane z oświetleniem 4. Energetyka wiatrowa 5. Przekształtniki DC/DC 6. Przekształtniki AC/DC
Metody oceny:
6 zajęć laboratoryjnych ocenianych w skali 2-5 oraz 0 za nieobecność nieusprawiedliwioną. Ocena końcowa wyliczana na podstawie średnich ocen cząstkowych.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. W.M. Lewandowski, Proekologiczne odnawialne źródła energii, WNT, 2014. 2. Piotr Musznicki, Sz. Racewicz, M. Turzyński, Przekształtniki energoelektroniczne DC-DC, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 2012.
Witryna www przedmiotu:
www.if.pw.edu.pl/~topie/dyd
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się