- Nazwa przedmiotu:
- Metody oceny innowacyjności przedsiębiorstw
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Młodzianowski Daniel
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 20h przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do prezentacji +7h analiza literatury +3h konsultacji = 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7 ECTS
15h ćwiczenia + 3h konsultacje = 18h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
15h ćwiczenia + 20h przygotowanie projektu + 5h przygotowanie do prezentacji +7h analiza literatury +3h konsultacji = 50h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania innowacjami
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami oceny innowacyjności, znaczeniem innowacji i działalności badawczo-rozwojowej dla przedsiębiorstw, determinantami innowacyjności, procesem dyfuzji innowacji.
- Treści kształcenia:
- B. Ćwiczenia:
1. Rodzaje wdrażanych innowacji
2. Innowacyjność w Polsce
2. Innowacyjność w UE
3. Determinanty innowacyjności
5. Innowacyjność a przewaga konkurencyjna
4. Metody i techniki oceny innowacyjności
- Metody oceny:
- B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: aktywności studenta, obecności na zajęciach, zaangażowania studenta w realizowane podczas zajęć przykłady oraz ich ewaluacja, ocena sposobu prezentacji przygotowanego projektu, projekt
2. Ocena sumatywna: Aktywność i zaangażowanie studenta (skala: 2-5,waga: 20%) Sposób prezentacji projektu (skala: 2-5, waga 20%), Ocena merytoryczna projektu (skala:2-5, waga 50%), obecność (skala 2-5, waga 10%)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. OECD (2013), Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, < http://home.agh.edu.pl/~kkulak/lib/exe/fetch.php?media=user:konrad:vary:oslo-manual.pdf> [dostęp 12.05.2018]
2. European Commission (2017), Innovation Union Scoreboard,< http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_pl> [dostęp 12.05.2018]
3. Niedzielski P., 2011 Innowacyjność [w:] B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii, Warszawa: Wyd. PARP.
Uzupełniająca:
1. Nawrocki T. 2012 Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych, Warszawa: Wyd. CedeWu.
2. Krawczyk M. 2012 Finansowanie działalności innowacyjnej MŚP. Wybrane zagadnienia, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Witryna www przedmiotu:
- www.olaf.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Sala z tablicą i projektorem
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt Z1_W01
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania przedsiębiorstwem/organizacją
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_W08
- teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Z1_U08
- analizować i prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu, w tym również narzędzi IT
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_U07
- identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania postaw przedsiębiorczych i podejmowania wyzwań związanych z rozwojem przedsiębiorczości
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Z1_K02
- uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt Z1_K04
- myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Weryfikacja: Projekt, prezentacja, dyskusja
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: