- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Języki obce
- Kod przedmiotu:
- PP1-3
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w ćwiczeniach	60h
Praca własna:	40h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta	100h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,8
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – matura pisemna (poziom podstawowy),  znajomość języka na poziomie średniozaawansowanym B1 
- Limit liczby studentów:
- 24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest podniesienie umiejętności studentów kontynuujących naukę języka angielskiego do poziomu B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy (1) i tworzenie wypowiedzi (2) , rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu (3), oraz sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat (4).
- Treści kształcenia:
- 1.		Conditionals 
2.		Consumer society - vocabulary, reading and speaking; Raising money for charity; Reading:  “Could You Spare Me Some Change, Please?”
3.		Writing a letter of complaint; Wining a lot of money – listening and speaking  
4.		Vocabulary , speaking and listening:  spending/earning/saving money, banks;  Customer tracking
5.		Number and concord; It/there; Word formation - money
6.		Module 9 test; Vocabulary, speaking and listening:  Travel 
7.		Passive Voice; Writing a report using passive forms
8.		Vocabulary,  speaking and listening: Hotels; Vocabulary, speaking and listening: Means of transport
9.		Wish, If only, would rather, had better
10.		Verbs and participles + preposition; Verbs with similar meaning 
11.		Module 10 test; Vocabulary and speaking :  Happiness;  Clauses of  reason, purpose, contrast
Writing an official letter
12.		Vocabulary , speaking and listening:  Health and fitness; So/,such;  too/enough; as/like; Idioms connected with health
13.		Connecting ideas; Participle clauses; Writing an essay
14.		Vocabulary , speaking and listening: The media; Need + to  V / V-ing; Have sth done
15.		Word formation - review
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na  zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.pw.plock.pl/zl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
Bell, J. and R. Gower. First EXPERT 3rd ed. Pearson Longman 2014
Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests New Ed. Pearson Longman 2008
Literatura uzupełniająca:
Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan Education 2002
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press 1995
Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press 1998
Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
    Profil praktyczny - umiejętności
                    - Efekt K_U11
- Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeżeli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty. jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jak ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. 
 Weryfikacja: 1) słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; 
2) ćwiczenie rozumienia tekstu,  wyszukiwanie szczegółowych informacji w tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu;
3) odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej i  dłuższej wypowiedzi; zajmowanie stanowiska.
 4) analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport) na zajęciach; tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej;
 5
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U11
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_U11
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
                    - Efekt K_K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
 Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_KO1
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_K01
- Efekt K_K07
- Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym.  Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru języka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
 Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_KO7
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        S1P_K07