- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Języki obce
- Kod przedmiotu:
- PP1-3
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w ćwiczeniach 60h
Praca własna: 40h
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 100h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,8
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – matura pisemna (poziom podstawowy), znajomość języka na poziomie średniozaawansowanym B1
- Limit liczby studentów:
- 24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest podniesienie umiejętności studentów kontynuujących naukę języka angielskiego do poziomu B2. Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy (1) i tworzenie wypowiedzi (2) , rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu (3), oraz sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat (4).
- Treści kształcenia:
- 1. “Different lifestyles” – speaking and reading; Present Simple vs. Present Continuous , will +V
2. Used to + V, would, Past Simple; Writing informal emails; Customs and traditions, festivals; Experiencing life abroad /in different cultures – listening and speaking; Modifying adjectives and adverbs
3. Comparative and superlative forms; Hospitality; different customs of giving gifts; Phrasal verbs with up and down; Collocations : adjectives and nouns
4. Module 1 test; Introduction to Present Perfect; Present Perfect Continuous vs. Past Simple
5. Vocabulary exercises: work, jobs, career; Writing a CV and a Letter of application; Listening – stressful jobs
6. “Innocent” - reading; Vocabulary exercises: education, school subject, school memories
7. Articles; some/any ; countable/uncountable nouns
8. Forming adjectives; Module 2 test; Phrasal verbs: education
9. Adjectives and adverbs; adverbs of degree; Writing transactional emails; Listening – Immigrants arriving in the USA; Cultural heritage
10. Animals, natural heritage, environment protection; Meting a jaguar in the rainforest – listening and speaking
11. V + V-ing / V /to forms
12. Weather – vocabulary exercises; Groundhog day
13. Module 3 and 4 test; Personal challenges; Phrasal verbs with take
14. Narrative tenses; time conjunctions; Writing a story
15. Vocabulary and listening exercises: sport; Determiners; Adjectives often confused
Semestr II
16. Vocabulary exercises: discoveries and inventions; Popular science books – reading and speaking; Future forms
17. Writing formal letters; Polite requests; Vocabulary exercises: technology; Listening: gadgets
18. Reflexives; Vocabulary exercises: discoveries/inventions; Forming nouns; Phrasal verbs with come
19. Module 5 test; Relative clauses; Vocabulary: music and theatre; “Feeling Nothing like Teen Spirit” – reading about music; Writing a review
20. Vocabulary: art and entertainment; Listening: different types of art (comparing and contrasting); Edinburgh Fringe Festival; Be / get used to vs. used to + V
21. Prepositions; use of: say, tell, speak, talk; Word formation; Listening Faking It
22. Vocabulary: food; “The Craze for Competitive Eating”; Modals of permission and necessity: present and past
23. Writing instructions, giving directions; Listening Food
24. Vocabulary: fashion, clothes; Hairstyles; Listening and speaking : clothes
25. Modals of speculation and deduction; Module 6 and 7 test
26. Prepositional phrases; Make vs. Do; “Make Your Image Work for You” - reading and speaking;
27. Reported speech
28. Vocabulary: relationships, feelings; “Meant to Be” –reading and speaking; Listening and speaking : Twins
29. Vocabulary, listening and speaking: Hobbies; Expressing ability
30. Linking expressions; Phrasal verbs with get; Module 8 test
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.pw.plock.pl/zl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
Bell, J. and R. Gower. First EXPERT 3rd ed. Pearson Longman 2014
Kenny, N. and L. Luque-Mortimer. First Certificate Practice Tests New Ed. Pearson Longman 2008
Literatura uzupełniająca:
Emmerson, P. Business Grammar Builder. Macmillan Education 2002
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press 1995
Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press 1998
Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt U11
- Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeżeli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty. jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jak ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
Weryfikacja: 1) słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień;
2) ćwiczenie rozumienia tekstu, wyszukiwanie szczegółowych informacji w tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu;
3) odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej i dłuższej wypowiedzi; zajmowanie stanowiska.
4) analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport) na zajęciach; tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej;
5
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U11
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_U11
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego, w trakcie i po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_KO1
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_K01
- Efekt K07
- Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym. Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru języka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
Weryfikacja: Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_KO7
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_K07