Nazwa przedmiotu:
Język obcy 12
Koordynator przedmiotu:
Lektor wyznaczony przez Studium Języków Obcych.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Automatyka i Robotyka
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
NJMOD12
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
4
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
nie dotyczy
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Przed Egzaminem B2 - nie mniej niż Poziom A2. Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. Wskazany Poziom B1 lub wyżej Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itp. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, w którym mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne, na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Osiągnięcie poziomu B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z elementami języka specjalistycznego potrzebnego absolwentom uczelni technicznej, zróżnicowanego w zależności od kierunku studiów oraz zaliczenie egzaminu na poziomie B2 według CEFR.
Treści kształcenia:
Uzależnione od realizowanego modułu i wybranego języka. Karty przedmiotu dla wszystkich 30 godzinnych jednostek lekcyjnych na www.sjo.pw.edu.pl
Metody oceny:
Krótkie prace kontrolne. Wypowiedzi ustne. Prace domowe (pisemne i ustne). Test modułowy po każdych 30 godzinach nauki. Praca na zajęciach. Kryteria zaliczenia: regularne uczęszczanie na zajęcie i aktywny udział, uzyskanie pozytywnych ocen z obydwu testów modułowych. Średnia ocen z testów modułowych stanowi 50% podstawy do wystawienia oceny końcowej na semestr, na drugie 50% składa się średnia ocen za zadania domowe, testy cząstkowe i aktywność na zajęciach.
Egzamin:
nie
Literatura:
W zależności od wybranego języka i poziomu
Witryna www przedmiotu:
www.sjo.pw.edu.pl
Uwagi:
Na danym semestrze studenci mogą realizować zajęcia na różnych poziomach zaawansowania i z różnych języków. Poziom, na którym student realizuje zajęcia jest ustalany na podstawie testu kwalifikacyjnego przed rozpoczęciem nauki języka obcego na PW. Po zdaniu egzaminu na poziomie B2 student korzysta z pełnej oferty SJO PW

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt NJMOD12_W1
Student zna podstawowe struktury zdań z zapamiętanymi zwrotami, wyrażeniami i formułami. Zna słownictwo dotyczące omawianych tematów, zna formę omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia gramatyczne.
Weryfikacja: praca na lekcji, ▪ prace domowe , ▪ krótkie prace kontrolne , ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_W17
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt NJMOD12_U1
Pisanie: Student potrafi napisać krótkie i proste notatki lub wiadomości, wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać prosty list prywatny, np. dziękując komuś za coś. Czytanie: Student potrafi czytać bardzo proste, krótkie teksty. Potrafi znaleźć konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach, dotyczących życia codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady jazdy. Rozumie proste, krótkie listy prywatne. Rozumie proste instrukcje obsługi sprzętu codziennego użytku, np. aparatu telefonicznego. Mówienie: Student potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mu tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich, nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać rozmowę. Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
Efekt NJMOD12_U2
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt NJMOD12_K1
Student jest w stanie radzić sobie w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich. Potrafi używać codziennych form grzecznościowych przy powitaniach lub pożegnaniach i zwracaniu się do innych osób. Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: Praca na lekcji.
Powiązane efekty kierunkowe: AiR1_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04