- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy 12
- Koordynator przedmiotu:
- Lektor wyznaczony przez Studium Języków Obcych.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD12
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 4
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- nie dotyczy
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przed Egzaminem B2 - nie mniej niż Poziom A2. Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. Wskazany Poziom B1 lub wyżej Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itp. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, w którym mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne, na tematy, które są mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Osiągnięcie poziomu B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z elementami języka specjalistycznego potrzebnego absolwentom uczelni technicznej, zróżnicowanego w zależności od kierunku studiów oraz zaliczenie egzaminu na poziomie B2 według CEFR.
- Treści kształcenia:
- Uzależnione od realizowanego modułu i wybranego języka.
Karty przedmiotu dla wszystkich 30 godzinnych jednostek lekcyjnych na www.sjo.pw.edu.pl
- Metody oceny:
- Krótkie prace kontrolne. Wypowiedzi ustne. Prace domowe (pisemne i ustne). Test modułowy po każdych 30 godzinach nauki. Praca na zajęciach.
Kryteria zaliczenia: regularne uczęszczanie na zajęcie i aktywny udział, uzyskanie pozytywnych ocen z obydwu testów modułowych.
Średnia ocen z testów modułowych stanowi 50% podstawy do wystawienia oceny końcowej na semestr, na drugie 50% składa się średnia ocen za zadania domowe, testy cząstkowe i aktywność na zajęciach.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- W zależności od wybranego języka i poziomu
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Na danym semestrze studenci mogą realizować zajęcia na różnych poziomach zaawansowania i z różnych języków. Poziom, na którym student realizuje zajęcia jest ustalany na podstawie testu kwalifikacyjnego przed rozpoczęciem nauki języka obcego na PW. Po zdaniu egzaminu na poziomie B2 student korzysta z pełnej oferty SJO PW
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NJMOD12_W1
- Student zna podstawowe struktury zdań z zapamiętanymi zwrotami,
wyrażeniami i formułami. Zna słownictwo dotyczące omawianych tematów,
zna formę omawianych rodzajów tekstów, zna omawiane zagadnienia
gramatyczne.
Weryfikacja: praca na lekcji, ▪ prace domowe , ▪ krótkie prace kontrolne , ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_W17
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NJMOD12_U1
- Pisanie: Student potrafi napisać krótkie i proste notatki lub wiadomości,
wynikające z doraźnych potrzeb. Potrafi napisać prosty list prywatny, np.
dziękując komuś za coś.
Czytanie: Student potrafi czytać bardzo proste, krótkie teksty. Potrafi znaleźć
konkretne, przewidywalne informacje w prostych tekstach, dotyczących życia
codziennego, takich jak ogłoszenia, reklamy, prospekty, karty dań, rozkłady
jazdy. Rozumie proste, krótkie listy prywatne. Rozumie proste instrukcje
obsługi sprzętu codziennego użytku, np. aparatu telefonicznego.
Mówienie: Student potrafi brać udział w zwykłej, typowej rozmowie
wymagającej prostej i bezpośredniej wymiany informacji na znane mu
tematy. Potrafi sobie poradzić w bardzo krótkich rozmowach towarzyskich,
nawet jeśli nie rozumie wystarczająco dużo, by samemu podtrzymać
rozmowę.
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze
sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego
samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania,
zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i
ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
- Efekt NJMOD12_U2
- Słuchanie: Student potrafi zrozumieć najczęściej używane słowa, związane ze sprawami dla niego ważnym (np. podstawowe informacje dotyczące jego samego i jego rodziny, zakupów, miejsca i regionu zamieszkania, zatrudnienia). Rozumie sens zawarty w krótkich, prostych komunikatach i ogłoszeniach.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ test końcowy.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_U01, AiR1_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U01, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NJMOD12_K1
- Student jest w stanie radzić sobie w bardzo krótkich rozmowach
towarzyskich. Potrafi używać codziennych form grzecznościowych przy
powitaniach lub pożegnaniach i zwracaniu się do innych osób. Potrafi
pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Weryfikacja: Praca na lekcji.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04