- Nazwa przedmiotu:
- Język Obcy
- Koordynator przedmiotu:
- lektorzy zatrudnieni w Studium Języków Obcych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ochrona Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Język Obcy
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60 godzin zajęcia + 60 godzin praca własna studenta (w tym przygotowanie do zajęć,
przygotowanie do testu zaliczeniowego, ew. przygotowanie prezentacji).
W całym toku studiów: 360 (180 zajęcia + 180 pracy własnej studenta)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 ECTS za każde 30 godzin zajęć,
12 ECTS za 180 godzin zajęć w sumie w toku studiów I stopnia
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
-
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przed Egzaminem B2 - nie mniej niż Poziom A2
Student rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia w zakresie tematów, związanych z życiem codziennym. Potrafi porozumiewać się w rutynowych, prostych sytuacjach, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie i otoczenie, w którym żyje, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.
wskazany Poziom B1 lub wyżej
Student rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itp. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, w którym mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne, na tematy, które sa mu znane bądź go interesują. Potrafi opisywać zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
- Limit liczby studentów:
- minimalna liczba studentów 12, maksymalna liczba studentów 24
- Cel przedmiotu:
- Osiągnięcie poziomu B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z elementami języka specjalistycznego potrzebnego absolwentom uczelni technicznej, zróżnicowanego w zależności od kierunku studiów.
- Treści kształcenia:
- Wiedza: Ma uporządkowaną znajomość struktur gramatycznych i słownictwa dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak ze swojej dziedziny.
Umiejętności: Potrafi tworzyć różne rodzajów tekstów – teksty na użytek prywatny, zawodowy (np. list motywacyjny, życiorys, sprawozdanie, notatka, wypracowanie) oraz stosować formy stylistyczne i gramatyczne, wymagane w tekstach na poziomie B2 – prywatnych i zawodowych. Potrafi przeczytać i zrozumieć teksty ogólne i specjalistyczne dotyczące swojej dziedziny, pozyskać z nich informacje, a także dokonać ich interpretacji. Potrafi wypowiadać się i prowadzić rozmowę na tematy ogólne i związane ze swoją dziedziną, jasno, spontanicznie i płynnie tak, że można bez trudu zrozumieć sens jego wypowiedzi, z zastosowaniem form stylistycznych i gramatycznych na poziomie B2 oraz potrafi przygotować prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.
Kompetencje społeczne: Potrafi pracować samodzielnie i w grupie
- Metody oceny:
- Krótkie prace kontrolne
Wypowiedzi ustne
Prezentacja ustna
Prace domowe
Prace pisemne
Testy modułowe
Egzamin B2
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Podręczniki do nauki języka obcego, zgodne z programem nauczania+ materiały własne lektora
- Witryna www przedmiotu:
- www.sjo.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Czas trwania przygotowania do osiągnięcia kompetencji na poziomie B2 zależy od poziomu wejściowego, A2 lub B1 lub B2
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt
- Ma uporządkowaną znajomość struktur gramatycznych i słownictwa dotyczących rozumienia i tworzenia różnych rodzajów tekstów pisanych i mówionych, formalnych i nieformalnych, zarówno ogólnych jak ze swojej dziedziny
Weryfikacja: Krótkie prace kontrolne
Wypowiedzi ustne
Prezentacja ustna
Prace domowe
Prace pisemne
Testy modułowe
Egzamin B2
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt
- Potrafi tworzyć różne rodzajów tekstów – teksty na użytek prywatny, zawodowy (np. list motywacyjny, życiorys, sprawozdanie, notatka, wypracowanie) oraz stosować formy stylistyczne i gramatyczne, wymagane w tekstach na poziomie B2 – prywatnych i zawodowych.
Potrafi przeczytać i zrozumieć teksty ogólne i specjalistyczne dotyczące swojej dziedziny, pozyskać z nich informacje, a także dokonać ich interpretacji.
Potrafi wypowiadać się i prowadzić rozmowę na tematy ogólne i związane ze swoją dziedziną, jasno, spontanicznie i płynnie tak, że można bez trudu zrozumieć sens jego wypowiedzi, z zastosowaniem form stylistycznych i gramatycznych na poziomie B2 oraz potrafi przygotować prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów.
Weryfikacja: Krótkie prace kontrolne
Wypowiedzi ustne
Prezentacja ustna
Prace domowe
Prace pisemne
Testy modułowe
Egzamin B2
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U06, K_U04, K_U03, K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04, T1A_U06, P1A_U08, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U06, P1A_U09, P1A_U10, P1A_U12, T1A_U03, T1A_U06, P1A_U03, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U06, P1A_U08, P1A_U09, P1A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
-
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04, P1A_K02, P1A_K03, P1A_K06