- Nazwa przedmiotu:
- Zastosowanie sieci neuronowych w inżynierii chemicznej i biotechnologii
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Eugeniusz Molga 
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Biotechnologia
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- brak
- Treści kształcenia:
- 1.	Podstawy biologiczne działania sztucznego neuronu.
2.	Historia powstania i kierunki rozwoju sztucznych sieci neuronowych.
3.	Modele neuronów i metody ich uczenia.
4.	Sieci neuronowe wielowarstwowe jednokierunkowe.
5.	Algorytm propagacji wstecznej i jego warianty.
6.	Przegląd innych typów sieci neuronowych i ich właściwości.
7.	Adaptacyjne metody kontroli układów dynamicznych z wykorzystaniem sieci neuronowych.
8.	Zastosowanie sieci neuronowych do identyfikacji oraz modelowania procesów chemicznych i biologicznych (modele typu "czarna skrzynka" oraz modele hybrydowe).
9.	Zastosowanie sieci neuronowych do rozpoznania i oceny stanów instalacji chemicznych i biotechnologicznych.
10.	Przegląd i charakterystyka dostępnego oprogramowania profesjonalnego.
W ramach prowadzonego kursu przewidziano również zajęcia praktyczne związane z zastosowaniem wybranego pakietu oprogramowania do rozwiązywania problemów modelowania reaktorów chemicznych i/lub bioreaktorów.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się