Nazwa przedmiotu:
Podstawy organizacji i zarządzania w budownictwie
Koordynator przedmiotu:
Nabi Ibadov Dr inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
PORGAN
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Razem 125 godz. = 5 ETCS: 30 godz. wykładów, 30 godz. ćwiczeń oraz 65 godz. pracy własnej studenta.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Razem 60 godz. = 2,5 ECTS: 30 godz. wykładów i 30 godz. ćwiczeń.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Razem 50 godz. = 2 ECTS: praca na ćwiczeniach 30 godz. i przygotowanie pracy projektowej 20 godz.
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zaliczony przedmiot Technologia i Organizacja Robót Budowlanych.<br> Student powinien wykazać się znajomością technologii wykonania robót budowlanych oraz sprzętu niezbędnego do wykonania tych robót.
Limit liczby studentów:
bez limitu
Cel przedmiotu:
Student nabywa umiejętności w zakresie organizacji i zarządzania w budownictwie. Zapoznaje się z metodami organizacji pracy, metodami harmonogramowania i metodami planowania sieciowego oraz innymi metodami z grupy badań operacyjnych niezbędnymi w organizacji i zarządzaniu w budownictwie. Wiedza ta jest ugruntowana praktycznie poprzez wykonanie ćwiczenia projektowego polegającego na opracowaniu projektu organizacji budowy przedsięwzięcia budowlanego.
Treści kształcenia:
Studenci poznają następujące zasady i metody organizacji pracy: - metody harmonogramowania łącznie ze wspomaganiem za pomocą metod planowania sieciowego, - metody kompensacji zakłóceń realizacji procesów budowlanych, - metody organizacji budowy, - metody optymalizacji doboru technologii procesów budowlanych, <br>- ogólne zasady zagospodarowania placu budowy, - metody lokalizacji wytwórni pomocniczych i zaplecza materiałowego na placu budowy, - metody doboru urządzeń i obiektów produkcyjnych, - podstawowe założenia procesu inwestycyjnego w budownictwie.
Metody oceny:
Wykłady - zakończone egzaminem pisemnym. Ocena w skali od 2 do 5. Ćwiczenia – ocena zbiorcza za wykonanie ćwiczenia projektowego. Projekt oceniany w skali 2 do 5. Ocena ostateczna przedmiotu: średnia ważona dwóch ocen z zaliczenia pisemnego wykładów (70% oceny łącznej) i zaliczenia ćwiczeń (30% oceny łącznej). Ocena może zostać podwyższona przez prowadzącego przedmiot za aktywność na zajęciach. Ocena może zostać obniżona przez prowadzącego za nieterminowość zaliczenia ćwiczeń.
Egzamin:
tak
Literatura:
[1] Jaworski, K. M.: Podstawy organizacji budowy. PWN, Warszawa, 2004. [2] Biernacki, J.: Cyunel, B.: Metody sieciowe w budownictwie. Arkady, Warszawa, 1989. [3] Czapliński, K., Mrozowicz, J.: Realizacja obiektów budowlanych. Podstawy teoretyczne. Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1983. [4] Dyżewski, A.: Technologia i organizacja budowy. Cz. II: Organizacja i planowanie budowy. Arkady, Warszawa, 1972.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt PORGANW1
Ma podstawową wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej oraz procedur obowiązujących przy prowadzeniu inwestycji budowlanej
Weryfikacja: Egzamin i ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W09, K1_W13, K1_W14, K1_W18
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11, T1A_W02, T1A_W06, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt PORGANU1
Potrafi zaprojektować procesy budowlane w zakresie technologii i organizacji robót budowlanych. Umie programować procesy częściowe produkcji prefabrykatów betonowych w zakresie technologii i organizacji z elementami optymalizacji ekonomicznej
Weryfikacja: Egzamin i ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U14, K1_U15, K1_U19, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U10, T1A_U12, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U16, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt PORGANK1
Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące reazlizacji zadań
Weryfikacja: Egzamin i ćwiczenia projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01, K1_K02, K1_K03, K1_K04, K1_K05, K1_K07, K1_K08, K1_K09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K03, T1A_K07, T1A_K02, T1A_K05, T1A_K01, T1A_K02