- Nazwa przedmiotu:
- Rysunek techniczny i odręczny II
- Koordynator przedmiotu:
- Anna Tofiluk, Dr inż. arch.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- RYTER2
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godzin = 2 ECTS:
ćwiczenia projektowe 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń projektowych 20 godz.<br>
Student jest zobowiązany wykonywać ćwiczenia projektowe na zajęciach (2 godziny tygodniowo), jak również poza zajęciami - średnio około 1,5 godziny tygodniowo.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS:
ćwiczenia projektowe z udziałem nauczyciela akademickiego 30 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS:
ćwiczenia projektowe 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń projektowych 20 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zaliczenie przedmiotu Rysunek techniczny I.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie podstawowych wiadomości i nabycie przez studenta umiejętności praktycznych z rysunku technicznego, umiejętność obsługi programów komputerowych wspomagających projektowanie, w szczególności programu AutoCad.
- Treści kształcenia:
- Omawiana tematyka i zakres opracowania ćwiczeń projektowych przygotowuje studentów do wykonywania prac projektowych na starszych latach studiów, przede wszystkim z budownictwa, konstrukcji żelbetowych i konstrukcji stalowych, w tym semestrze także przy użyciu technik komputerowych (AutoCad).
- Metody oceny:
- Ocenianie ciągłe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena ze wszystkich ćwiczeń rysunkowych, ćwiczeń z pisma technicznego oraz zaliczenie sprawdzianu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Zbiór Polskich Norm „Rysunek techniczny budowlany”,
[2] „Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego.”
E. Neufert,
[3] Podręczniki do rysunku technicznego np "Dokumentacja budowlana 1. Rysunek budowlany" J. Mazur A. Tofiluk,
[4] Dziennik Ustaw Nr 75 z 15 czerwca 2002 roku „Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie” wraz z późniejszymi zmianami,
[5] Dziennik Ustaw Nr 120 z 3 lipca 2003 „Szczegółowy zakres i forma projektu budowlanego.”
[6] Podręcznik rysunku komputerowego „AUTOCAD 2005” A. Pikonia (lub nowsze wydania).
- Witryna www przedmiotu:
- http://www.il.pw.edu.pl/index.php/struktura/instytut-in%C5%BCynierii-budowlanej/zbo
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt RYTER2W1
- Zna zasady rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków budowlanych oraz ich sporządzania, w tym z wykorzystaniem CAD (obsługa programu AutoCad). Zna podstawowe zasady dotyczące projektowania (technologia, dobór materiałów budowlanych) budynków jednorodzinnych. Zna podstawowe normy, rozporządzenia oraz wytyczne projektowania domów jednorodzinnych.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W02, K1_W07, K1_W09, K1_W11, K1_W19, K1_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt RYTER2U1
- Potrafi sporządzić i interpretować rysunki konstrukcyjne i architektoniczne w środowisku wybranych programów CAD oraz odręcznie. Potrafi interpretować rysunki związane z branżami pokrewnymi. Potrafi korzystać z podstawowych norm, rozporządzeń oraz wytycznych projektowania niezbędnych do sporządzenia dokumentacji budowlanej domu jednorodzinnego.Potrafi pozyskiwać informacje z zakresu budownictwa z literatury.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U12, K1_U13, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U15, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt RYTER2K1
- Potrafi pracować samodzielnie.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03