- Nazwa przedmiotu:
- Roboty remontowe i rozbiórkowe IPB
- Koordynator przedmiotu:
- Jacek Nitka, Dr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- RORERO
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 15 Wykład, 15h projekt, 15h praca własna nad projektem, 5 h konsultacje i zaliczenie projektu
Razem 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 15 Wykład, 15h projekt; 5 h konsultacje i zaliczenie projektu
Razem 35 h = 1,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 15h ćwiczenia projektowe, 15h praca własna nad projektem, 5 h konsultacje i zaliczenie projektu
1,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość ogólnych zagadnień budownictwa
- Limit liczby studentów:
- Zgodnie z ustaleniami dziekanatu WIL
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie wiedzy z zakresu prowadzenia robót remontowych i rozbiórkowych. Kształcenie umiejętności projektowania prac.
- Treści kształcenia:
- Wykłady :
1. Uwarunkowania formalno prawne wykonywania robót remontowych i rozbiórkowych.
2. Metodyka oceny ekonomicznej opłacalności remontu i modernizacji budynków.
3. Ocena stanu technicznego istniejących obiektów i postępu degradacji.
4. Trwałość obiektów i zabiegi konserwacyjne.
5. Dokumentacja projektowa, uzyskiwanie pozwolenia, umowy na roboty remontowe i uzyskiwanie pozwolenia na użytkowanie.
6. Zasady i tryb postępowania przy rozbiórkach obiektów.
7. Sposoby rozbiórki budynków i ich elementów.
8. Wyburzanie budynków i ich elementów.
9. Utylizacja materiałów pochodzących z rozbiórki.
Projekt: Projekt rozbiórki obiektu budowlanego
- Metody oceny:
- Kolokwium zaliczeniowe - test składający się z 15 pytań; czas na odpowiedź 45 minut; warunkiem zaliczenia jest uzyskanie powyżej 8 pkt. Wykonanie i ustna obrona projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Remonty i modernizacje budynków, Poradnik pod redakcją prof. M. Abramowicza, Warunki techniczne wykonywania i odbioru robót budowlanych, Poradnik pod redakcją dr A. Ujmy, E. Masłowski, D. Spiżewska - Wzmacnianie konstrukcji budowlanych; Arkady 2002, Czasopisma naukowo – techniczne, Referaty konferencji naukowych.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ROREROW1
- Ma podstawową wiedzę na temat procesu inwestycyjnego w budownictwie i jego uczestników. Zna zakres dokumentacji technologiczno – organizacyjnej dla potrzeb wykonywania robót remontowych i rozbiórkowych. Rozumie pojęcia "remont" i "rozbiórka". Zna zasady doboru maszyn i technologie do wykonania określonych rodzajów robót. Zna zasady projektowania przebiegu robót budowlanych i zasady zachowania bezpieczeństwa przy ich wykonywaniu. Ma wiedzę w zakresie zasad przeprowadzania odbiorów robót.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W14_IPB
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W04, T2A_W06, T2A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ROREROU1
- Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie technologie i metody wykonania poszczególnych robót remontowych i rozbiórkowych oraz elementów konstrukcyjnych wznoszonego obiektu budowlanego. Potrafi zorganizować i przeprowadzić odbiory techniczne wykonanych robót remontowych i rozbiórkowych. Posiada umiejętności w zakresie sporządzania projektów technologiczno-organizacyjnych robót remontowych i rozbiórkowych oraz dokumentacji powykonawczej tych robót.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U14_IPB
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ROREROK1
- Rozumie znaczenie odpowiedzialności w działalności inżynierskiej, w tym rzetelności przedstawianych wyników swoich prac i ich interpretacji. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę. Jest świadomy zagrożeń występujących przy robotach rozbiórkowych i remontowych.
Weryfikacja: Praca zaliczeniowa.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K02, K2_K03, K2_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K01, T2A_K06, T2A_K05, T2A_K07, T2A_K02