Nazwa przedmiotu:
Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym III
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Andrzej Kochan ad. Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Sterowania Ruchem i Infrastruktury Transportu
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.SMP213
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Godziny ćwiczeń projektowych 30 godz. Samodzielna praca nad projektem 7 godz. Zapoznanie się ze wskazana literaturą 10 godz. Przygotowanie do obrony projektu 5 godz. Przygotowanie sprawozdania 5 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz. Razem 60 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Godziny ćwiczeń projektowych 30 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz. Razem 33 godz. ↔ 1,5 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Godziny ćwiczeń projektowych 30 godz. Samodzielna praca nad projektem 7 godz. Przygotowanie do obrony projektu 5 godz. Przygotowanie sprawozdania 5 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz. Razem 50 godz. ↔ 2 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość materiału z przedmiotu programowalne systemy kierowania i sterowania ruchem I.
Limit liczby studentów:
15 osób
Cel przedmiotu:
Poznanie zasad projektowania nowych systemów i urządzeń ksr. Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie wykonania projektu budowlanego i wykonawczego (technicznego) nowych urządzeń srk.
Treści kształcenia:
Treść ćwiczeń projektowych: Modelowanie, projektowanie i realizacja wybranych elementów Programowalnych Systemów Sterownia i Kierowania Ruchem (PSKSR). Projekty mają charakter zróżnicowanych (zindywidualizowany) i obejmują następujące zadania (do wyboru): modelowanie wybranych elementów PSKSR w języku modelowania UML, modelowanie elementów PSKSR specyfikowanych przez Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI), projektowanie i realizacja oprogramowania realizującego wybrane funkcje PSKSR przy wykorzystaniu mechanizmów systemów operacyjnych czasu rzeczywistego OS-9, Embeded Linux, projektowanie i realizacja fragmentów baz danych, projektowanie układów automatyki przy pomocy programów komputerowych wspierających projektowanie. Wybrane elementy projektowania komputerowych urządzeń stacyjnych, liczników osi, komputerowych blokad liniowych, urządzeń sygnalizacji przejazdowej.
Metody oceny:
Ustna obrona wykonanego samodzielnie i ocenionego pozytywnie projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Wskazana przez prowadzącego.
Witryna www przedmiotu:
www.wt.pw.edu.pl/~ako/sksrk3
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
posiada wiedzę teoretyczną na temat projektowania struktur systemów krs dla określonych obszarów sieci kolejowej
Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr2A_W06, Tr2A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.T.P7S_WG, III.P7S_WG.o
Charakterystyka W02
posiada wiedzę teoretyczną na temat wybranych zasad projektowania redundantnych struktur komputerowych i oprogramowani zależnościowego
Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr2A_W06, Tr2A_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_WG, II.T.P7S_WG, III.P7S_WG.o

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
Umie zaprojektować strukturę systemu kierowania i strowania ruchem kolejowym dla danego obszaru sieci kolejowej
Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr2A_U21, Tr2A_U01, Tr2A_U10, Tr2A_U15
Powiązane charakterystyki obszarowe: II.T.P7S_UW.4, III.P7S_UW.4.o, I.P7S_UW, II.T.P7S_UW.2, III.P7S_UW.2.o, II.T.P7S_UW.3, III.P7S_UW.3.o
Charakterystyka U02
Umie zaprojektować realizację funkcji zależnościowych dla prostych urządzeń
Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr2A_U01, Tr2A_U10, Tr2A_U15, Tr2A_U21
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_UW, II.T.P7S_UW.2, III.P7S_UW.2.o, II.T.P7S_UW.3, III.P7S_UW.3.o, II.T.P7S_UW.4, III.P7S_UW.4.o

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
Umie zidentyfikować szczegóły postawionego zadania i zaproponować rozwiązania odpowiednie dla istniejącej infrastruktury
Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
Powiązane charakterystyki kierunkowe: Tr2A_K01
Powiązane charakterystyki obszarowe: I.P7S_KK