- Nazwa przedmiotu:
- Seminarium dyplomowe w języku obcym KB
- Koordynator przedmiotu:
- dr M.Cwyl, dr inż. P. Knyziak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- SEMNAROKB
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2018/2019
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia seminaryjne - 8 godzin. Studiowanie materiałów potrzebnych do opracowania prezentacji wybranego tematu seminarium dyplomowego - 5 godzin. Praca indywidualna studenta przy opracowywaniu prezentacji tematu seminarium - 15 godzin. Razem 28 godzin = 1 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia seminaryjne - 8 godzin, suma = 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Praca indywidualna studenta przy opracowywaniu prezentacji tematu seminarium - 15 godzin. Razem 15 godzin = 0,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przed rozpoczęciem przedmiotu student powinien posiadać pełne wiadomości z zakresu przedmiotów konstrukcyjnych: Konstrukcje Betonowe, Budownictwo Ogólne, Konstrukcje Metalowe programu
studiów I i II stopnia.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Przekazywanie wiedzy w zakresie projektowania i wykonywania obiektów budowlanych. Kształtowanie umiejętności samodzielnej analizy założeń do pracy dyplomowej. Analiza przykładów nowoczesnych rozwiązań przemysłowych obiektów budowlanych
oraz zasad ich projektowania, wykonania i montażu.
- Treści kształcenia:
- Tematyka seminariów dyplomowych z konstrukcji żelbetowych (tematy do wyboru zostaną przekazane na pierwszych zajęciach):
Charakterystyka, obliczanie, konstruowanie i realizacje: - konstrukcji szkieletowych i płytowo-słupowych - ścian, tarcz i słupów - belek stropowych zwykłych i sprężonych, stropów gęstożebrowych.
Kształtowanie konstrukcji obiektów: garaży wielopoziomowych - budynków wysokich i szkieletu budynków prefabrykowanych, zbiorników, silosów, mostów oraz wiaduktów w tym również ścian oporowych - ramp i schodów.
Ryzyko w budownictwie, zagrożenia, awarie oraz sposoby ich napraw - wzmocnień konstrukcji.
Tematyka seminariów dyplomowych z konstrukcji metalowych: 1.
Kopuły – rozwiązania konstrukcyjne. 2. Hangary – kształtowanie, obliczanie i montaż. 3. Nowoczesne ściany osłonowe w budynkach szkieletowych. 4. Układy konstrukcyjne stalowych garaży
wielopoziomowych. 5. Zasobniki i silosy do przechowywania materiałów sypkich. 6. Montaż zbiorników, budowli typu wieżowego i masztowego. 7. Przejścia rurociągów przez przeszkody wodne. 8. Specyfika obciążeń wież, masztów i oddziaływań kominów. 9. Konstrukcje wiszące kładek nad rzeką. 10. Podpory linii elektroenergetycznych i kolei linowych. 11. Montaż suwnic i wież wyciągowych. 12. Konstrukcje hal sportowych i wystawowych w budownictwie stalowym. 13. Zadaszenia trybun stadionów 14. Rurociągi i gazociągi. 15. Stalowe hale łukowe. 16. Konstrukcje cięgnowe w budownictwie przemysłowym. 17. Proces wytwarzania
konstrukcji stalowych w specjalistycznych wytwórniach 18. Awarie hal spowodowane obciążeniem od śniegu 19. Awarie podpór linii elektroenergetycznych spowodowane wiatrem i śniegiem 20. Awarie kominów i zbiorników stalowych.
Tematyka seminariów dyplomowych z budownictwa ogólnego: 1. Holistyczna interpretacja zasad zrównoważonego rozwoju. 2. Innowacyjne rozwiązania technologiczne i materiałowe w zrównoważonym budownictwie. 3. Przesłanki, cele i
metody rewitalizacji budynków i konstrukcji budowlanych. 4.
Certyfikacja i audyt energetyczny jako narzędzie optymalizacji
inwestycji. 5. Awangardowe rozwiązania w zakresie budownictwa i
konstrukcji budowlanych. 6. Zasady promocji i prezentacji
- Metody oceny:
- Praca własna. Ocena referatu z wybranego tematu w ramach przedmiotu. Patrz tabela 1.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. ŁUBINSKI M., FILIPOWICZ A., ŻÓŁTOWSKI W.: Konstrukcje metalowe: Czesc I, Arkady, Warszawa 2000, Część II, Arkady, Warszawa 2004. 2. Giżejowski M., Ziółko J., Budownictwo ogólne. Tom 5. Stalowe konstrukcje budynków. Projektowanie wg eurokodów z przykładami obliczen. Praca zbiorowa. Arkady, 2010. 3. BIEGUS A.: Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa 2004. 4. BRÓDKA J., GARNCAREK R., MIŁACZEWSKI K.: Blachy fałdowe w budownictwie stalowym, Arkady, Warszawa 1999. 5.
BRÓDKA J., BRONIEWICZ M.: Konstrukcje stalowe z rur. Arkady, Warszawa 2001. 6. Rykaluk K. – Konstrukcje stalowe. Podstawy i elementy”, DWE, Wrocław 2006. 7. Rykaluk k. - Konstrukcje
stalowe;Kominy, wieże, maszty, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej,Wroclaw 2007. 8. Bródka J., Kozłowski A., Ligocki I.,
Łaguna J. Sleczka L., Projektowanie i obliczanie połączeń i węzłów konstrukcji stalowych”, PWT, Rzeszów 2009 – Tom 1 i 2. 9.
Kozłowski A. i zespół – „Konstrukcje stalowe – Przykłady obliczeń wg PN-EN 1993-1”., OW PRz, Rzeszów 2009. 10. Ziółkoj., Orlik G.: Montaż konstrukcji stalowych, Arkady, Warszawa 1980 11. PN-EN 1993-1-1 – „Projektowanie konstrukcji stalowych.
Cz.1.1: Reguły ogólne i reguły dla budynków”. 12. PN-EN 1993-1-5
– „Projektowanie konstrukcji stalowych. Cz.1.5: Blachownice”. 13.
PN-EN 1993-1-8 – „Projektowanie konstrukcji stalowych. Cz.1.8:
Projektowanie węzłów”. 14. Informacje na temat specjalistycznych zagadnień dostępne na stronach internetowych.
Knauff M., Golubińska A., Knyziak P.: „Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych z przykładami obliczeń”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
Knauff M. Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
- Witryna www przedmiotu:
- www.iib.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt SEMNAROKBW1
- Zna zasady ogólnego kształtowania konstrukcji
Weryfikacja: [PL] Wykonanie prezentacji na wybrany temat.
[EN] Oral presentation on a chosen topic.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt SEMNAROKBU2
- Ze zrozumieniem przekazuje informacje o opracowywanym typie obiektów budowlanych
Weryfikacja: [PL] Ocena merytorycznej zawartości przygotowywanej prezentacji.
[EN] The appraisal of the content of the prepared presentation.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U05, K2_U06, K2_U07, K2_U08
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U02, T2A_U03, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U04, T2A_U01, T2A_U02, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U06, T2A_U04, T2A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt SEMNAROKBK2
- Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: [PL] Ocena jakości przygotowanej prezentacji.
[EN] Evaluation of quality of the presentation.
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K03, K2_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, T2A_K07, T2A_K06, T2A_K07