Nazwa przedmiotu:
Budowa i utrzymanie dróg kolejowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. M. Pawlik, S. Żurawski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
BUiUDRKO
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2018/2019
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz. - udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz. - przygotowanie do kolejnych wykładów (przejrzenie materiałów z wykładu i dodatkowej literatury,): 20 godz. - udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz. - realizacja zadań projektowych: 12 godz. - przygotowanie do egzaminu oraz obecność na egzaminie: 4 godz. + 2 godz.= 6 godz. RAZEM: 75 godz. = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- udział w wykładach: 8 x 2 godz. = 16 godz. - udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz. - udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz. - obecność na egzaminie 2 godz. RAZEM: 39 godz. = 1,5 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach projektowych 8 x 2 godz. = 16 godz. - udział w konsultacjach związanych z realizacją projektu: 5 x 1 godz. = 5 godz. - realizacja zadań projektowych: 12 godz. RAZEM: 33 godz. = 1,5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład16h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt16h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
zaliczenie przedmiotów "Drogi szynowe I", "Drogi szynowe II", "Modernizacja linii kolejowych", "Utrzymanie dróg szynowych"
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Ugruntowanie i uzupełnienie wiedzy o prowadzeniu prac w zakresie budowy, modernizacji i napraw linii kolejowych
Treści kształcenia:
zakresy prac przy budowie, modernizacji, naprawach; maszyny i materiały: zróżnicowanie, dobór, charakterystyki; dokumentacja w tym w szczególności: decyzje lokalizacyjne (trzy tryby ich uzyskiwania, ich ograniczenia i dobór), decyzje środowiskowe od Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska, zezwolenia na przekazanie do eksploatacji od Urzędu Transportu Kolejowego; bezpieczeństwo realizacji prac w tym uwarunkowania eksploatacyjne, zmiany w systemach komplementarnych, dedykowane systemy aktywnego zabezpieczenia pracowników i maszyn realizujących prace torowe; harmonogramowanie. projekty przydzielane indywidualnie dotyczące: budowy, modernizacji lub naprawy: łącznic kolejowych, linii kolejowych, stacji, głowic stacyjnych, torów odstawczych, bocznic, itp.
Metody oceny:
Wykłady: test pisemny z pytaniami zamkniętymi i pytaniami otwartymi. Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie powyżej 50% punktów, ocena stopniowana co 10% (>50% - ocena 3,0; >60% - ocena 3,5; >70% - ocena 4,0; >80% - ocena 4,5; >90% - ocena 5,0). Projekt oceniany jest niezależnie przy uwzględnieniu w szczególności: - opisu stanu początkowego z uwzględnieniem stanu technicznego i jego zobrazowaniem oraz stanu prawnego w szczególności dokumentacyjnego - doboru materiałów, miejsc ich składowania, sposobów dostarczania, - doboru maszyn, - opisu procesów angażujących podmioty trzecie (ich rodzaju, zakresu zaangażowania, czasu zaangażowania, uzyskiwanych dokumentów), - harmonogramowania, - opisu stanu końcowego technicznego (wraz z jego zobrazowaniem) i dokumentacyjnego - uwzględnienia charakteru prac w ramach projektu.
Egzamin:
tak
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt BUiUDRKOW1
Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą technologii i organizacji robót torowych kolejowych.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe: K2_W06, K2_W11_DS, K2_W13_DS, K2_W22_DS
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W09, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt BUiUDRKOU1
Umie interpretować zależności pomiędzy warunkami eksploatacyjnymi dróg kolejowych i technologią oraz organizacją robót torowych.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe: K2_U11_DS
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U07, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt BUiUDRKOK1
Potrafi interpretować skutki oddziaływań eksploatacyjnych z uwagi na warunki ekonomiczne i społeczne znaczenie transportu.
Weryfikacja: egzamin i ocena zadań projektowych
Powiązane efekty kierunkowe: K2_K05
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02