- Nazwa przedmiotu:
- Team building
- Koordynator przedmiotu:
- dr Helena Bulińska-Stangrecka
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- A22_TB
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. Liczba godzin kontaktowych - 35 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz., konsultacje -
5 godz. 2. praca własna studenta - 40 godz. w
tym: przygotowanie do ćwiczeń (czytanie
literatury, analiza aktów prawnych, danych
statystycznych, obserwacja) - 10 godz.,
przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz., Łączny
nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co
odpowiada 3 pkt. ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,4 pkt. ECTS co odpowiada 35 godz.
kontaktowym
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,6 pkt. ECTS co odpowiada 40 godz., w tym:
obecność na ćwiczeniach - 30 godz.,
przygotowanie do ćwiczeń (czytanie literatury,
analiza aktów prawnych, danych statystycznych,
obserwacja) - 10 godz.
2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- grupa obieralna
- Cel przedmiotu:
- Zajęcia koncentrują się na zrozumienia wagi
współpracy, przywództwa i pracy zespołowej we
współczesnej organizacji. Studenci dowiadują się i
analizują najważniejsze aspekty współpracy
zespołowej zarówno w przedsiębiorstwach jak i
administracji publicznej. Uczestnicy zajęć uczą się
sposobów polepszenia własnych kompetencji
dotyczących kooperacji zespołowej. Zajęcia
przygotowują studentów do efektywnego
uczestnictwa we współpracy zespołowej i
zrozumienia wyzwań związanych z praca
zawodową.
- Treści kształcenia:
- Zajęcia zwierają następujące treści merytoryczne:
1. Kontekst historyczny i kształtowanie się
koncepcji związanych z efektywna współpracą
zespołową 2. Cele i założenia współpracy
zespołowej 3. Bariery współpracy 4. Proces budowania zespołów 5.
Charakterystyka zespołów i efektywnej
współpracy. Typy zespołów. 6. Rozwój zespołów 7. Strategia i kultura
organizacji w kontekście zespołów roboczych 8.
Komunikacja w zespole 9. Podejmowanie decyzji w zespole 10. Role zespołowe 11. Zarządzanie
konfliktem 12. Zarządzanie projektami w zespole
13. Zarządzanie zespołem 14. Przywództwo 15. Zespoły wirtualne
- Metody oceny:
- 1. test na koniec semestru obejmujący całą
wiedzę z przedmiotu 2. udział w ćwiczeniach
podczas zajęć 3. przygotowywanie analiz w
ramach prac domowych 4. aktywność na zajęciach
Ocena za przedmiot Ocena Student, który zaliczył
przedmiot (moduł) wie / umie / potrafi: 3.0 Uzyskał
co najmniej 40% maksymalnej łącznej liczby
punktów na egzaminie 3.5 Uzyskał co najmniej
50% maksymalnej łącznej liczby punktów na
egzaminie 4.0 Uzyskał co najmniej 65%
maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
4.5 Uzyskał co najmniej 75% maksymalnej łącznej
liczby punktów na egzaminie i wykazał się
aktywnością, wiedzą i systematycznym
przygotowaniem. 5.0 Uzyskał co najmniej 80%
maksymalnej łącznej liczby punktów na egzaminie
i wykazał się aktywnością, wiedzą i
systematycznym przygotowaniem,
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Claus Nowak, Manfred Gellert, Teamwork, team
building, team coaching : a practical guide to
working in and with teams, 2005 Robbins S.P.,
Organizational behavior, Prentice Hall, Engelwood
Cliffs, New Jersey 2014 Carrig K., Buliding Profit
through building People, Society for Human
Resource Management, Alexandria, Virginia, 2006
Deborah Mackin, The Team Building Tool Kit: Tips
and Tactics for Effective Workplace Teams, 2007
- Witryna www przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Uwagi:
- przedmiot jest prowadzony w języku angielskim
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_M01
- Zna podstawową terminologię w zakresie
kooperacji organizacyjnej, rozumie jej źródła i
zastosowania w praktyce.
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M02
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie
współpracy zespołowej, podstaw, zakresu
zastosowania, diagnozy
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M03
- Zna wybrane, podstawowe, teorie i koncepcje w
zakresie współpracy w zróżnicowanym
środowisku i potrafi je zastosować w praktyce.
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
- Efekt W_M04
- Ma podstawową wiedzę o kształtowaniu
współpracy w zespołach
Weryfikacja: test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01, K_W04, K_W06, K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08, S2A_W06, S2A_W09, S2A_W06, S2A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_M01
- Potrafi zdiagnozować typy zespołów i fazy ich
kształtowania oraz dostosować do nich
odpowiednie narzędzia wspierające współpracę.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i
symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M02
- Posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów
oraz motywowania członków organizacji poprzez
zarządzanie kapitałem ludzkim
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i
symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M03
- Potrafi dokonać analizy własnych działań i
wskazać ewentualne obszary wymagające
modyfikacji w przyszłym działaniu.
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U04, K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_M04
- Posiada umiejętność komunikacji w organizacji i
dostosowania przekazu informacji do zespołu w
celu optymalizacji współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07
- Efekt U_M05
- Posiada umiejętność komunikacji w języku
angielskim na poziomie umożliwiającym
wykonywanie ćwiczeń, udział w dyskusjach oraz
symulacjach współpracy.
Weryfikacja: Rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie dyskusji na
zajęciach, uczestnictwo w ćwiczeniach i
symulacjach, test pisemny
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U11
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_M01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i
umiejętności z zakresu współpracy pracowników
w organizacji. Rozumie konieczność dalszego
doskonalenia się zawodowego i rozwoju
osobistego.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M02
- Ma przekonanie o wadze roli jaką współpraca
odgrywa w efektywnym funkcjonowaniu
organizacji.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M03
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia
ważnej roli w społeczeństwie, projektuje i
wykonuje zadania w zakresie pracy zawodowej
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07
- Efekt K_M04
- Posiada kompetencje przydatne w komunikacji w
organizacjach usprawniającej współpracę.
Weryfikacja: rozwiązywanie problemów i prezentacja
uzasadnienia wyników w czasie zajęć,
uczestniczenie w symulacjach i ćwiczeniach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03, S2A_K01, S2A_K03, S2A_K06, S2A_K07