- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie Obiektowe w Języku C++
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Jerzy Majewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- ML.NK379
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1). Liczba godzin kontaktowych: 40, w tym:
a) wykład – 15 godz.,
b) laboratorium – 15 godz.,
c) konsultacje – 10 godz.
2). Praca własna studenta – 35 godzin, w tym:
a) 20 godz. – przygotowywanie się do laboratoriów i wykładów,
b) 15 godz. – przygotowanie zadania domowego.
Razem: 75 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,6 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych: 40, w tym:
a) wykład – 15 godz.,
b) laboratorium – 15 godz.,
c) konsultacje – 10 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 punktu ECTS - 32 godzin pracy studenta, w tym:
a) udział w ćwiczeniach laboratoryjnych - 15 godzin,
b) przygotowywanie się do laboratorium i wykonanie zadania obliczeniowego - 17 godzin.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Elementarna wiedza z zakresu obsługi komputera i programowania w języku C.
- Limit liczby studentów:
- 60 osób wykład, 12-osobowe grupy laboratoryjne.
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie programowania w języku C++, zapoznanie z metodologią programowania obiektowego.
- Treści kształcenia:
- 1. Podstawy koncepcji programowania obiektowego.
2. Obiekty w C++ - atrybuty i metody, konstruktory i destruktory.
3. Przeciążanie operatorów.
4. Dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, polimorfizm.
5. Wzorce (template’y) dla funkcji i klas. Konkretyzacja wzorców.
6. Obiektowe strumienie wejścia/wyjścia.
7. Biblioteka standardowa STL.
- Metody oceny:
- 1 test w laboratorium komputerowym, 1 praca domowa (projekt, którego celem jest poznanie obiektowego podejścia do programowania w języku C++), ocena wykonywanych przez studentów zadań w ramach laboratorium.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Zalecana literatura:
1. B. Stroustrup: Język C++, WNT, Warszawa, 2002.
2. inna dowolna książka o programowaniu w C++.
Dodatkowa literatura:
1.Materiały na stronie http://www.cplusplus.com/.
2. Materiały dostarczone przez wykładowcę.
- Witryna www przedmiotu:
- http://c-cfd.meil.pw.edu.pl/ccfd/index.php?item=6
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NK379_W1
- Znajomość podstaw języka programowania C++.
Weryfikacja: Ocena wykonywanych przez studentów zadań w ramach laboratorium i kolokwium zaliczeniowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR2_W10, AiR2_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W03, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NK379_U1
- Potrafi programować w języku C++ przy wykorzystaniu mechanizmów obiektowych.
Weryfikacja: Ocena wykonywanych przez studentów zadań w ramach laboratorium i kolokwium zaliczeniowe.
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR2_U09
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U18
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ML.NK379_K1
- Potrafi zidentyfikować i wyeliminować zagrożenia wynikające z błędnie przeprowadzonych symulacji komputerowych.
Weryfikacja: Ocena wykonywanych przez studentów zadań w ramach laboratorium i ocena pracy domowej (projektu).
Powiązane efekty kierunkowe:
AiR2_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K06