- Nazwa przedmiotu:
- Silniki Tłokowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Paweł Mazuro.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty obieralne
- Kod przedmiotu:
- ML.NS549
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin kontaktowych - 31, w tym:
a) udział w wykładach - 30 godz.,
b) konsultacje - 1 godz.
2) Praca własna studenta - 25 godz., w tym:
a) wykonanie trzech projektów domowych - 18 godz.,
b) przygotowanie się do kolokwium - 6 godz.
Razem - 56 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 punktu ECTS - liczba godzin kontaktowych - 31, w tym:
a) udział w wykładach - 30 godz.,
b) konsultacje - 1 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- „Termodynamika”.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z podstawami działania silników tłokowych, nauczenie związków pomiędzy osiągami silników i ich emisji, a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych.
- Treści kształcenia:
- Klasyfikacja silników i zasady działania. Obiegi termodynamiczne. Zasilanie i systemy spalania. Toksyczność spalin. Parametry osiągów i charakterystyki. Doładowanie. Budowa. Układy dolotowe i wylotowe. Paliwa i oleje. Tendencje rozwojowe.
- Metody oceny:
- 3 projekty obliczeniowe (50%), test (50%).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Rychter T., Teodorczyk A.: Teoria silników tłokowych, WKiŁ 2006.
2. Luft S.: Podstawy budowy silników, WKiŁ 2002.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ML.NS549_W1
- Student zna rodzaje silników, zasady działania i ich zastosowanie.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07
- Efekt ML.NS549_W2
- Student zna parametry osiągów i charakterystyki silników.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07
- Efekt ML.NS549_W3
- Student posiada wiedzę z zakresu obiegów, zasilania i systemów spalania, toksyczności spalin, doładowania.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W05, E1_W06, E1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt ML.NS549_W4
- Student zna zasady wyznaczania podstawowych parametrów obiegów i osiągów.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ML.NS549_U1
- Student potrafi wykazać związek między osiągami silników i ich emisją, a przebiegiem procesów cieplno-przepływowych.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09
- Efekt ML.NS549_U2
- Student rozumie pojęcia, terminologię oraz przebiegi procesów dotyczące silników tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
- Efekt ML.NS549_U3
- Student potrafi obliczyć podstawowe parametry obiegów i osiągów.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09
- Efekt ML.NS549_U4
- Student potrafi ocenić trendy rozwojowe silników tłokowych.
Weryfikacja: Kolokwium, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01