- Nazwa przedmiotu:
- Seminarium dyplomowe 1
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. dr hab. inż. Krzysztof Marciniak
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- 1120-INCAD-MSP-0018
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- .
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- .
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- .
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Techniki prezentacji
- Limit liczby studentów:
- .
- Cel przedmiotu:
- Celem jest opieka nad prawidłowym przebiegiem realizacji pracy dyplomowej przez studentów. Studenci muszą:
- wykazać się wiedzą w zakresie podstawowego kanonu informatyki,
- przedstawić analizę literaturową swojego tematu pracy dyplomowej,
- wybrać i uzasadnić wybór właściwych narzędzi (również programistycznych) potrzebnych do realizacji zadania,
- w przypadku pracy dwuosobowej dokonać właściwego podziału zadań,
- napisać i przetestować program (jeśli zakres pracy to obejmuje),
- przygotować prezentacje pokazujące postęp prac nad realizacją pracy dyplomowej.
- Treści kształcenia:
- Seminarium stanowi praktyczne podsumowanie wiedzy i umiejętności nabytych w czasie całych studiów. Tematem pierwszej części semestru 2 są wybrane, nowo publikowane algorytmy i metody, stosowane do projektowania systemów CAD/CAM, systemów grafiki komputerowej lub systemów rzeczywistości wirtualnej. Student jest zobowiązany do zebrania aktualnych wiadomości na wybrany temat, przygotowania ich prezentacji, poprowadzenia związanej z wystąpieniem dyskusji oraz napisania krytycznego raportu końcowego z przebiegu seminarium.
W drugiej połowie semestru rozpoczyna się referowanie stanu zaawansowania prac dyplomowych (magisterskich). W każdym z semestrów studenci wygłaszają co najmniej dwa referaty dotyczące postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej magisterskiej. Każdy referat jest wsparty prezentacją przygotowaną np. przy pomocy Power Pointa. Przygotowanie seminarium daje okazję do aktualizacji informacji o postępach techniki w zakresie związanym z pracą dyplomowa. Prowadzone przy tej okazji kontakty internetowe nierzadko prowadzą do praktycznych zastosowań wyników pracy dyplomowej lub zatrudnienia absolwenta.
- Metody oceny:
- Poszczególne prezentacje są oceniane zarówno pod względem merytorycznym jak i z punktu widzenia samej prezentacji, jej wsparcia technicznego itp.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. T. Hindle, Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie 2000
2. A. Jay, R. Jay, Skuteczna prezentacja, Zysk i S-ka Poznań 2001
3. E. Brzezińska, Komunikacja społeczna, Uniw. Łódzki, Łódź 1997
- Witryna www przedmiotu:
- .
- Uwagi:
- .
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W2_01
- Ma wiedzę z matematyki i informatyki w zakresie istotnych jej działów
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_W01, CC_W02, CC_W03, CC_W04, CC_W05, CC_W11
Powiązane efekty obszarowe:
, , , , ,
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U2_01
- Posiada umiejętność selekcji, krytycznej interpretacji oraz jasnej prezentacji informacji technicznej
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów, sposobu prezentacji i dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_U01
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U2_02
- Potrafi krytycznie ocenić prezentowany problem oraz poprowadzić konstruktywną dyskusję
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów, sposobu prezentacji i dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_U01, CC_U06, CC_U08
Powiązane efekty obszarowe:
, ,
- Efekt U2_03
- Potrafi sporządzić raport oceniający aktualny stan wiedzy w prezentowanym zakresie
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów oraz przygotowanego raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_U01, CC_U02, CC_U04, CC_U08, CC_U17
Powiązane efekty obszarowe:
, , , ,
- Efekt U2_04
- Potrafi określić kierunki dalszego działania w tym uczenia się
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów oraz przygotowanego raportu, sposobu prezentacji i dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_U04
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K2_01
- Ma świadomość roli i zadań absolwenta uczelni technicznej
Weryfikacja: ocena zawartości merytorycznej referatów oraz przygotowanego raportu
Powiązane efekty kierunkowe:
CC_K02, CC_K03, CC_K04, CC_K06
Powiązane efekty obszarowe:
, , ,