Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie i marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Maciej HOLKO
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika i Telekomunikacja
Grupa przedmiotów:
Przedmioty ekonomiczno-społeczne
Kod przedmiotu:
ZMM
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15h - udział w wykładach 10 h - przygotowanie do wykładów 10 h - przygotowanie do sprawdzianu ŁĄCZNIE 35 h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z teorią i praktyką zarządzania, w tym zarządzania marketingowego
Treści kształcenia:
1. Wstęp: istota i miejsce zarządzania w procesie gospodarowania (w perspektywie makroekonomicznej) 2. Planowanie 3. Organizowanie 4. Kierowanie i kontrola 6. Zarządzanie produktem, dystrybucją i promocją 7. Zarządzanie ceną
Metody oceny:
Sprawdzian pisemny (testowy i opisowy) - 75% Zadania wykonywane w grupach, na zajęciach - 25%
Egzamin:
tak
Literatura:
S. Robbins, D. De Cenzo, Podstawy zarządzania Ph. Kotler, Marketing (lub Kotler i in., Marketing. Podręcznik europejski)
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka ZMM_W01
ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i marketingu
Weryfikacja: sprawdzian i ocena pracy na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka ZMM_W01
ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i marketingu
Weryfikacja: sprawdzian i ocena pracy na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W09
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka ZMM_U01
Potrafi posłużyć się wiedzą uzyskaną na zajęciach oraz zaczerpniętą z literatury przedmiotu do wykonania zadań/ćwiczeń (analizowania przykładów praktycznych) z zakresu zarządzania i marketingu
Weryfikacja: ocena prac grupowych wykonywanych na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka ZMM_U01
Potrafi posłużyć się wiedzą uzyskaną na zajęciach oraz zaczerpniętą z literatury przedmiotu do wykonania zadań/ćwiczeń (analizowania przykładów praktycznych) z zakresu zarządzania i marketingu
Weryfikacja: ocena prac grupowych wykonywanych na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U01
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka ZMM_U01
Potrafi posłużyć się wiedzą uzyskaną na zajęciach oraz zaczerpniętą z literatury przedmiotu do wykonania zadań/ćwiczeń (analizowania przykładów praktycznych) z zakresu zarządzania i marketingu
Weryfikacja: ocena prac grupowych wykonywanych na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U10
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka ZMM_K01
potrafi pracować w zespole kilkuosobowym i wspólnie rozwiązywać zadania
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K02
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka ZMM_K01
potrafi pracować w zespole kilkuosobowym i wspólnie rozwiązywać zadania
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka ZMM_K01
potrafi pracować w zespole kilkuosobowym i wspólnie rozwiązywać zadania
Weryfikacja: ocena pracy na zajęciach
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K07
Powiązane charakterystyki obszarowe: