Nazwa przedmiotu:
Aplikacje multimedialne
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tymon RUBEL
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Elektronika i Telekomunikacja
Grupa przedmiotów:
Przedmioty kierunkowe
Kod przedmiotu:
AMRM
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15 h - zajęcia laboratoryjne 15 h - zajęcia projektowe 20 h - realizacja zadania projektowego 5 h - zapoznanie się z dokumentacją niezbędną do realizacji projektu 5 h - konsultacje z zakresu laboratorium i projektu 15 h - przygotowanie do ocenianych zajęć laboratoryjnych i przygotowanie sprawozdania ŁĄCZNIE 75 h
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa umiejętność programowania.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami tworzenia oprogramowania multimedialnego. Omówione zostaną główne rodzaje aplikacji multimedialnych oraz sposoby komputerowej reprezentacji danych tekstowych, graficznych, dźwiękowy i wideo. Zaprezentowane zostaną również zasady projektowania aplikacji multimedialnych oraz wybrane technologie stosowane podczas ich tworzenia.
Treści kształcenia:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu technik multimedialnych. Kategorie aplikacji multimedialnych i ich zastosowania (1 h). 2. Obsługa środowiska programistycznego służącego do tworzenia aplikacji w jeżyku Java (1 h). 3. Wprowadzenie do programowania obiektowego w języku Java (4 h). 4. Zasady projektowanie aplikacji interaktywnych z graficznym interfejsem użytkownika (2 h). 5. Reprezentacja komputerowa danych tekstowych. Obsługa i formatowanie tekstu w języku Java (1 h). 6. Rodzaje komputerowej reprezentacji danych obrazowych i formaty plików graficznych. Obsługa i wyświetlanie obrazów w języku Java (1 h). 7. Cyfrowe przetwarzanie obrazów: transformaty afiniczne, manipulacje składowymi barwnymi, filtracja liniowa i nieliniowa (1 h). 8. Generowanie dwuwymiarowej grafiki komputerowej i wykresów (1 h). 9. Podstawy tworzenia animacji (1 h). 10. Dane dźwiękowe: rodzaje reprezentacji komputerowej, formaty zapisu, odtwarzanie (1 h). 11. Tworzenie prostych gier (1 h).
Metody oceny:
Przedmiot zaliczany jest na podstawie punktów uzyskanych w trakcie zajęć laboratoryjnych (0-50 pkt) i realizacja zadania projektowego (0-50 pkt).
Egzamin:
nie
Literatura:
B. Eckel "Thinking in Java", Helion, 2003. P. Shirley "Fundamentals of Computer Graphics", A K Peters, 2005. Oracle "Graphical User Interface Tutorial"
Witryna www przedmiotu:
www.ire.pw.edu.pl/~trubel/dydaktyka/amrm
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka AMRM_W01
ma podstawową wiedzę o reprezentacji komputerowej oraz sposobach zapisu danych tekstowych, graficznych, dźwiękowych i wideo
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W04
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka AMRM_W02
zna podstawowe techniki i narzędzia wykorzystywane podczas tworzenia aplikacji multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_W19
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka AMRM_U01
potrafi implementować podstawowe algorytmy przetwarzania danych multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U15
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka AMRM_U01
potrafi implementować podstawowe algorytmy przetwarzania danych multimedialnych
Weryfikacja: Oceniane zajęcia laboratoryjne i realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U20
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka AMRM_U02
potrafi samodzielne korzystać z dokumentacji programistycznej języka Java i bibliotek służących do obsługi danych multimedialnych.
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka AMRM_U02
potrafi samodzielne korzystać z dokumentacji programistycznej języka Java i bibliotek służących do obsługi danych multimedialnych.
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_U07
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka AMRM_K01
potrafi prawidłowo planować zakres prac niezbędnych do realizacji zadania projektowego
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K06
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka AMRM_K01
potrafi prawidłowo planować zakres prac niezbędnych do realizacji zadania projektowego
Weryfikacja: Realizacja zadania projektowego
Powiązane charakterystyki kierunkowe: K_K04
Powiązane charakterystyki obszarowe: