- Nazwa przedmiotu:
- Analiza i ocena współzależności zagrożeń
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Michał Wiśniewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30H (10H Ćwiczenia) (10H Laboratoria) (5H Zapoznanie z literaturą) (3H przygotowanie się do zajęć) (2H przygotowanie raportów, prezentacji)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7 ECTS: 20 H (10H Ćwiczenia) (10H Laboratoria)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS: 30 H (10H Ćwiczenia) (10H Laboratoria) (5H Zapoznanie z literaturą) (3H przygotowanie się do zajęć) (2H przygotowanie raportów, prezentacji)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium15h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Analiza interesariuszy
Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z uwarunkowaniami analizy i oceny ryzyka w kontekście specyfiki współzależności zagrożeń.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
• Podstawy teoretyczne wyznaczani współzależności zagrożeń,
• Podejście eksperckie do wyznaczania współzależności zagrożeń,
• Podejście zasobowe do wyznaczania współzależności zagrożeń,
• Weryfikacja listy zagrożeń, identyfikacja współzależności,
• Metody statystyczne a wyznaczanie współzależności zagrożeń,
• Opracowanie scenariuszy efektu domina (metody, techniki, narzędzia), Symulacja efektu domina,
• Formułowanie problemu decyzyjnego.
Laboratorium:
• Wyznaczenie scenariuszy efektu domina przy pomocy symulatora,
• Budowa problemu decyzyjnego na podstawie wybranego scenariusza efektu domina,
• Wyznaczenie rozwiązania problemu decyzyjnego przy pomocy narzędzia implementującego technikę AIDA,
• Prezentacja wyników prac zespołów.
- Metody oceny:
- A. Laboratorium:
1. Ocena formatywna: Projekt, Prezentacja
2. Ocena sumatywna : 70% * Projekt, 30% * Prezentacja
B. Ćwiczenia:
1. Ocena formatywna: Oceny z prac pisemnych sprawdzających teoretyczne przygotowanie studentów do zajęć, Raport z ćwiczeń
2. Ocena sumatywna: 30 % * Średnia ocen z prac pisemnych,
70% * Średnia z raportów z ćwiczeń
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
50%*Ocena z Laboratorium
50%*Ocena z Ćwiczeń
Skala ocen (2,0; 3,0; 3,5; 4,0; 4,5; 5,0)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: [1]Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J., (red.) Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzy-sowym, edu-Libri, Kraków-Warszawa, 2016, [2] J.Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L., (red.) Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji, C.H.Beck, 2010.
Uzupełniająca: [1] Lidwa W., (red.) Zarzadzanie kryzysowe, AON, Warszawa, 2015, [2] Skomra W., Zarządzanie kryzysowe - praktyczny przewodnik po nowelizacji ustawy, Wrocław 2010
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się