Nazwa przedmiotu:
Analiza i ocena ryzyka
Koordynator przedmiotu:
Mgr inż. Urszula Kąkol
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Bezpieczeństwo i zarządzanie ciągłością działania
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h w tym: 10h (zajęcia ćwiczeniowe) + 10h (studiowanie literatury) + 10h (przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygo-towanie prezentacji)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,33 ECTS: 10h (zajęcia ćwiczeniowe)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 10h (zajęcia ćwiczeniowe) + 10h (studiowanie literatury) + 10h (przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygo-towanie prezentacji)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Organizacja prac zespołu analizy ryzyka. Ustalanie potencjału kompetencji, Analiza interesariuszy
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student: - posiadał wiedzę teoretyczną w zakresie metod i narzędzi pomiaru ryzyka i umiejętność ich praktycznego zastosowania, - posiadał wiedzę z zakresu postępowania z ryzykiem, - potrafił dokonać analizy i oceny ryzyka przy zastosowaniu odpowiednio dobranych metod w tym BIA i foresight.
Treści kształcenia:
1. Niepewność – zagrożenie – ryzyko – zakłócenie; Kontekst ryzyka 2. Pomiar ryzyka; Metody i narzędzia pomiaru ryzyka 3. Postępowanie z ryzykiem; Strategie postępowania z ryzykiem 4. Założenia BIA; Typowe kroki w BIA 5. Założenia teoretyczne foresight; Metody i techniki foresight; Procedura analizy i oceny ryzyka wg metody foresight
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie rapor-tów składanych przez studentów (praca w grupach 4-6-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowa-dzonej prezentacji, ocena z raportów w zakresie 2-5; do zaliczenia ra-portów wymagane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia zajęć wy-magane jest zaliczenie wszystkich składowych przedmiotu – uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: [1] Kosieradzka A., Zawiła-Niedźwiecki J., (red.) Zaawansowana me-todyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym, edu-Libri, Kraków-Warszawa, 2016 [2] Malara Z., Kroik J., Malara M., Sobol-Wojciechowska J., Ryzyko perspektywa jakościowa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wro-cławskiej, Wrocław, 2013 Uzupełniająca: [1] Kaszubski R., Romańczuk D., Księga dobrych praktyk zarządzania ciągłością działania, Wydawnictwo Związku Banków Polskich, 2012 [2] Zawiła-Niedźwiecki J., Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w za-pewnianiu ciągłości działania organizacji, edu-Libri, Kraków-Warszawa, 2013
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się