- Nazwa przedmiotu:
- Innowacyjne modele biznesowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tomasz Zieliński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 49h
15h (ćwiczenia połączone z elementami wykładu) + 5h (przygotowanie
literatury) + 5h (opracowanie założeń analizy/projektu modelu bizne-sowego) + 5x3h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 3h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS
15h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 16h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS
5h (opracowanie założeń analizy modelu biznesowego) + 5x3h (opra-cowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 3h (przygotowanie prezentacji) + 5h (przygotowanie literatury) = 33h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zajęcia projektowe w zakresie budowania innowacyjnych modeli biznesowych na rynkach technologicznych. Wiedza z zakresu innowacji, modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania, zarządzania in-nowacjami i technologiami, innowacyjnych modeli biznesu przedsięwzięć i przedsiębiorstw.
- Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii
technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne .
- potrafił zaprojektować nowy innowacyjny model biznesu.
- potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
- Treści kształcenia:
- Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa na tle działalności innowacyjnej. Innowacje zachowawcze i przełomowe w modelach biznesowych. Analiza przypadków wykorzystania innowacyjnych modeli biznesowych. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych, analiza case study.
- Metody oceny:
- 1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń, anali-za case study, praca w zespołach nad opracowywaniem modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne
2. Ocena sumatywna: realizacja analizy/ projektu modelowania bizne-sowego z ujęciem aspektów innowacji; ocena z projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: Feld B., 2014, “Społeczności startupowe”, Fijorr Publishing
Uzupełniająca: 1. Mellor R. B., 2011, „Przedsiębiorczość”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
2. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013.
3. M. Jabłoński, Kształtowanie modeli biznesu, DIFIN, Warszawa 2013
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się