Nazwa przedmiotu:
Innowacyjne modele biznesowe
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tomasz Zieliński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
49h 15h (ćwiczenia połączone z elementami wykładu) + 5h (przygotowanie literatury) + 5h (opracowanie założeń analizy/projektu modelu bizne-sowego) + 5x3h (opracowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 3h (przygotowanie prezentacji) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS 15h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 16h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS 5h (opracowanie założeń analizy modelu biznesowego) + 5x3h (opra-cowanie analizy/projektu) + 5h (przygotowanie raportu z analizy) + 3h (przygotowanie prezentacji) + 5h (przygotowanie literatury) = 33h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zajęcia projektowe w zakresie budowania innowacyjnych modeli biznesowych na rynkach technologicznych. Wiedza z zakresu innowacji, modeli biznesu i sposobów ich kreowania i wdrażania, zarządzania in-nowacjami i technologiami, innowacyjnych modeli biznesu przedsięwzięć i przedsiębiorstw.
Limit liczby studentów:
od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu sposobów kreowania strategii technologicznej przedsiębiorstw, kreowania innowacyjnych modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne . - potrafił zaprojektować nowy innowacyjny model biznesu. - potrafił ocenić znaczenie innowacji i modelowania biznesowego dla rozwoju przedsiębiorstw, być otwartym na zmiany, akceptować zmiany w wyniku rozwoju rynku i konkurencji.
Treści kształcenia:
Wyróżniająca się podstawowa działalność przedsiębiorstwa na tle działalności innowacyjnej. Innowacje zachowawcze i przełomowe w modelach biznesowych. Analiza przypadków wykorzystania innowacyjnych modeli biznesowych. Sposoby i techniki kreowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwie, zarządzanie innowacjami w tworzeniu i wdrażaniu modeli biznesowych, analiza case study.
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: interaktywna forma prowadzenia ćwiczeń, anali-za case study, praca w zespołach nad opracowywaniem modeli biznesu w oparciu o innowacje technologiczne i organizacyjne 2. Ocena sumatywna: realizacja analizy/ projektu modelowania bizne-sowego z ujęciem aspektów innowacji; ocena z projektu
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: Feld B., 2014, “Społeczności startupowe”, Fijorr Publishing Uzupełniająca: 1. Mellor R. B., 2011, „Przedsiębiorczość”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013. 3. M. Jabłoński, Kształtowanie modeli biznesu, DIFIN, Warszawa 2013
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się