Nazwa przedmiotu:
Nowe ekonomiki w gospodarce cyfrowej
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Specjalność: Innowatyka i Zarządzanie rozwojem
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30h: 15h (wykład) + 2h (konsultacje) + 8h (studia literaturowe) + 5h (przygotowanie eseju)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS: 15h (wykład) + 2h (konsultacje)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,2 ECTS: 5h (przygotowanie eseju)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw ekonomii.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim znał i rozumiał zmiany ekonomiczne zachodzące na skutek cyfryzacji gospodarki.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Cyfryzacja gospodarki a ekonomia 2. Koncepcja „The Long Tail” Ch. Andersona vs. zasada Pareto 3. Ekonomika współdzielenia 4. Ekonomika mobilna (mobile economy) 5. Ekonomika informacji i wiedzy 6. Cognitive computing w gospodarce cyfrowej 7. Cyfryzacja finansów – FinTech 2.0 8. Koncepcja Industry 4.0 9. Cyfryzacja a rynek pracy 10. Transformacja marketingu do marketingu 4.0 11. Efektywnościowe formy pośrednictwa handlowego 12. Ekonomika reputacji i odpowiedzialności 13. Koncepcja gospodarki nieformalnej 14. Prezentacje zaliczeniowe (1) 15. Prezentacje zaliczeniowe (2)
Metody oceny:
A. Wykład: Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. Ocena sumatywna: Esej zaliczeniowy na wybrany temat. Ocena z prezentacji eseju w za-kresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena z eseju jest oceną z wykładu. B. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena z wykładu jest oceną końcową z przedmiotu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Anderson Ch. – „Długi ogon”, Media Rodzina 2008 2. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtucho-wicz M. – „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości”, Poltext 2010 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. – „Marketing 4.0”, MT Biznes 2017 Uzupełniająca: 1. Accenture.com – „Amplify You – Technology for People”, https://www.accenture.com/us-en/insight-disruptive-technology-trends-2017 2. Rosa G., Perenc J., Ostrowska I. (red.) – „Marketing przyszłości”, Wydawnictwo C.H. Beck 2016 3. Zybertowicz A., et al. – „Samobójstwo oświecenia?”, Wydawnictwo Kasper 2015
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się