Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie relacjami z interesariuszami
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
50h(2 ECTS): 10h (wykład) + 15h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje grupowe) + 1h (konsultacje indywidualne) + 4x2h (opracowanie rozwiązania zadań) + 10h (przygotowanie do egzaminu) + 4h ( przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS: 10h (wykład) + 15h (ćwiczenia) + 2h (konsultacje grupowe) + 1h (konsultacje indywidualne) = 28h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,2 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 4x2h (opracowanie rozwiązania zadań) + 4h ( przygotowanie prezentacji i do zaliczania projektu) + 2h (konsultacje grupowe)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania, organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji – ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno-decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie. Potrafi wykorzystywać właściwe metody, techniki i narzędzia do rozwiązywania zagadnień teoretycznych i praktycznych. Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów produkcyjnych. Potrafi przekazać informację analitycznie i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - posiadał podstawową wiedzę z zakresu relacji interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę do kształtowania relacji interesaruszy zgodnie z celami strategicznymi przedsiębiorstwa, - potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy wewnątrz przedsiębiorstwa, - potrafił zaprojektować przedsięwzięcie zmieniające relacje interesariuszy zewnętrznych z przedsiębiorstwem, - potrafił przekazać informacje analityczne i interpretacje rozwiązań projektowych w sposób powszechnie zrozumiały.
Treści kształcenia:
Wykład: 1) Informacja o organizacji i programie zajęć. Podstawowe pojęcia. Definiowanie grup interesariuszy. 2) Społeczna odpowiedzialność biznesu. 3) Narzędzia zarządzania relacjami z interesariuszami. 4) Model biznesu w przedsiębiorstwie zarządzanym procesowo. 5) Studia przypadku- zarządzanie relacjami z interesariuszami w firmach w Polsce. Ćwiczenia: 1) Wprowadzenie do ćwiczeń. Przydział zadań. 2) Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji z przedsiębiorstwem interesariuszy wewnętrznych. 4) Omówienie na przykładach przydzielonych zadań relacji przedsiębiorstwa z interesariuszami zewnętrznymi. 5) Zdefiniowanie zdania projektowego dla każdego przy-dzielonego zadania. 6) Omówienie skutków mierzalnych i niemierzalnym wdrażanych zmian w relacjach przedsiębiorstwa z interesariusza-mi. 7) Prezentacja wykonanego zdania projektowego. 8) Rozmowa zaliczeniowa z prowadzącym zajęcia dotycząca zrealizowanego projektu.
Metody oceny:
A. Wykład Ocena sumatywna – przeprowadzenie egzaminu pisemnego, do zaliczenia wykładu wymagane jest uzyskanie oceny >=3, B. Ćwiczenia: 1. Ocena formatywna – na zajęciach (obecność obowiązkowa) weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń – elementów projektu składających się na końcowy projekt. 2. Ocena sumatywna – oceniana jest wartość merytoryczna końcowego projektu i jego możliwości implementacyjne, terminowość wykonania prac, redakcja końcowego projektu , jakość prezentacji projektu na zajęciach oraz wynik rozmowy zaliczeniowej z prowadzącym zajęcia dotyczącej zrealizowanego projektu: ocena z ćwiczeń projektowych w zakresie 2 – 5, do uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony jeżeli ocena zarówno z wykładu jak i ćwiczeń jest >=3. Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą: 0,5 x ocena z egzaminu + 0,5 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
tak
Literatura:
Literatura obowiązkowa: 1. Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dworak J., Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami, Wyższa Szkoła Bankowa, Gdańsk 2014 2. Porter M., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006 Literatura uzupełniająca: 1. Gąsiorkiewicz L., Wybrane zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw, ćwiczenia, OWPW, Warszawa 1996 2. Mikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice 2003 3. Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000 4. Nalepka A., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Zarys problematyki, PWN Warszawa 1999 5. Sapijaszka Z., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, szanse i ograniczenia, PWN, Warszawa 1997
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się