Nazwa przedmiotu:
Modele doskonałości organizacyjnej
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Justyna Smagowicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
30H (15H ćwiczenia), (10H przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji), (5 H zapoznanie z litera-turą)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,5 ECTS: 15H (ćwiczenia)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1 ECTS: 15H (ćwiczenia) + 10H (przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji) + 5H (zapoznanie z literaturą)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
-
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu modeli doskonałości organizacji oraz umiejętności ich zastosowania w aspekcie rozwoju organizacji.
Treści kształcenia:
1. Pojęcie modelu doskonałości organizacji 2. Zastosowanie modeli dojrzałości w wybranych obszarach zarządzania. Przedstawienie przykładowych modeli dojrzałości 3. Model doskonałości a dojrzałość organizacji 4. Model doskonałości w aspekcie rozwoju organizacji (ciągłe doskonalenie, relacje z otoczeniem, rozwój i zaangażowanie zespołu, orientacja na klienta) 5. Ocena dojrzałości organizacji z wykorzystaniem modelu doskonałości 6. Kierunki oraz sposoby doskonalenia organizacji 7. Prezentacja projektu. Zaliczenie
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami 2. Ocena sumatywna : oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji; ocena z projektu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: [1] Brillman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 [2] Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, 2008 [3] Chrapko M., CMMI®. Doskonalenie procesów w organizacji, War-szawa, 2010 [4] Gierszewska Grażyna, Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, 2015 [5] Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, 2011 Uzupełniająca: [1] Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka., Difin, 2004
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się