- Nazwa przedmiotu:
- Modele doskonałości organizacyjnej
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Justyna Smagowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30H (15H ćwiczenia), (10H przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji), (5 H zapoznanie z litera-turą)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,5 ECTS: 15H (ćwiczenia)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1 ECTS: 15H (ćwiczenia) + 10H (przygotowanie do zajęć, przygotowanie raportu z ćwiczeń, przygotowanie prezentacji) + 5H (zapoznanie z literaturą)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu modeli doskonałości organizacji oraz umiejętności ich zastosowania w aspekcie rozwoju organizacji.
- Treści kształcenia:
- 1. Pojęcie modelu doskonałości organizacji
2. Zastosowanie modeli dojrzałości w wybranych obszarach zarządzania. Przedstawienie przykładowych modeli dojrzałości
3. Model doskonałości a dojrzałość organizacji
4. Model doskonałości w aspekcie rozwoju organizacji (ciągłe doskonalenie, relacje z otoczeniem, rozwój i zaangażowanie zespołu, orientacja na klienta)
5. Ocena dojrzałości organizacji z wykorzystaniem modelu doskonałości
6. Kierunki oraz sposoby doskonalenia organizacji
7. Prezentacja projektu. Zaliczenie
- Metody oceny:
- 1. Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie raportów składanych przez studentów (praca w grupach 4-osbowych); elementy raportów są omawiane ze studentami
2. Ocena sumatywna : oceniana jest wartość merytoryczna projektu końcowego przedstawianego przez studentów oraz wynik przeprowadzonej prezentacji; ocena z projektu w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
[1] Brillman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
[2] Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej. Teoria i praktyka, 2008
[3] Chrapko M., CMMI®. Doskonalenie procesów w organizacji, War-szawa, 2010
[4] Gierszewska Grażyna, Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, 2015
[5] Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, 2011
Uzupełniająca:
[1] Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka., Difin, 2004
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się