- Nazwa przedmiotu:
- Strategie sprzedaży
- Koordynator przedmiotu:
- dr Bogumił Czerwiński
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 56h (2 ECTS): 30h (ćwiczenia) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 15h (opracowanie projektu) + 8h (przygotowanie do zaliczenia)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,1 ECTS: 30h (ćwiczenia)+ 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,6 ECTS: 15h (opracowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy marketingu
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu budowy strategii sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i instytucji.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
Istota strategii i jej rodzaje. Założenia strategii sprzedaży. Proces budowy strategii sprzedaży. Cele sprzedażowe firmy. Struktura strategii sprzedaży. Plan sprzedaży i jego składowe. Warunki skutecznej implementacji strategii sprzedaży.
- Metody oceny:
- 1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć
2. Ocena sumatywna:
a.) oceniany jest projekt strategii sprzedaży na przykładzie wybranego podmiotu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
b.) przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3
Końcowa ocena z przedmiotu:
Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z testu zaliczeniowego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z testu + 0,4 * ocena z projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
• Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010;
• Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa 2013.
Uzupełniająca:
• Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Onepress, Gliwice 2008;
• Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007;
• Stinnett B., Myśl jak Twój klient. Strategia rozwoju sprzedaży, Onepress, Gliwice 2005;
• Szumilak J.(red), Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się