Nazwa przedmiotu:
Strategie sprzedaży
Koordynator przedmiotu:
dr Bogumił Czerwiński
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
56h (2 ECTS): 30h (ćwiczenia) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 15h (opracowanie projektu) + 8h (przygotowanie do zaliczenia)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,1 ECTS: 30h (ćwiczenia)+ 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 33h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,6 ECTS: 15h (opracowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy marketingu
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student posiadał podstawową wiedzę z zakresu budowy strategii sprzedaży oraz potrafił ją wykorzystać w praktycznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i instytucji.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: Istota strategii i jej rodzaje. Założenia strategii sprzedaży. Proces budowy strategii sprzedaży. Cele sprzedażowe firmy. Struktura strategii sprzedaży. Plan sprzedaży i jego składowe. Warunki skutecznej implementacji strategii sprzedaży.
Metody oceny:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności realizowanego przez studentów projektu, ocena analizy case’ów, ocena podejścia studentów do przedmiotu w trakcie zajęć 2. Ocena sumatywna: a.) oceniany jest projekt strategii sprzedaży na przykładzie wybranego podmiotu. Ocena zawiera się w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. b.) przeprowadzenie zaliczenia pisemnego w formie testu, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3 Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z projektu jak i z testu zaliczeniowego >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,6 * ocena z testu + 0,4 * ocena z projektu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Obowiązkowa: • Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010; • Zoltners A.A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa 2013. Uzupełniająca: • Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Onepress, Gliwice 2008; • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007; • Stinnett B., Myśl jak Twój klient. Strategia rozwoju sprzedaży, Onepress, Gliwice 2005; • Szumilak J.(red), Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się