Nazwa przedmiotu:
Podstawy e-biznesu
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
kierunkowe
Kod przedmiotu:
-
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
60h: 10h (wykład) + 2h (konsultacje) + 13h (studia literaturowe) + 15h (ćwiczenia) + 20h (wykonanie zadań ćwiczeniowych)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,9 ECTS: 10h (wykład) + 2h (konsultacje) + 15h (ćwiczenia)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,2 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 20h (wykonanie zadań ćwiczeniowych)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw zarządzania
Limit liczby studentów:
- od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim: • rozumiał znaczenie e-biznesu dla współczesnej problematyki zarządzania; • znał podstawy zarządzania przedsięwzięciami e-biznesu; • potrafił projektować przedsięwzięcia e-biznesu.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Wprowadzenie do zagadnień e-biznesu – podstawowe pojęcia i definicje 2. Modele e-biznesu 3. Rynki elektroniczne 4. Wpływ e-biznesu na społeczeństwo 5. Strategie e-biznesu 6. Handel elektroniczny 7. E-biznes w branży finansowej 8. Technologie e-biznesu 9. Bezpieczeństwo w e-biznesie 10. Problemy etyczne e-biznesu Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie do ćwiczeń 2. Inwentyka biznesowa 3. Metoda CPS (klient – problem – rozwiązanie) 4. Zdefiniowanie grupy klientów 5. Propozycja wartości 6. Wstępna koncepcja e-biznesu 7. Analiza wariantów 8. Modele biznesowe (BMC) 9. Strategia rozwoju e-biznesu 10. Analiza opłacalności 11. Dobór technologii e-biznesu 12. Podstawy prototypowania 13. Testy i ewaluacja w e-biznesie 14. Marketing w e-biznesie 15. Zaliczenie ćwiczeń – prezentacje
Metody oceny:
A. Wykład: Ocena formatywna: ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów. Ocena sumatywna: Egzamin – esej zaliczeniowy na wybrany temat (1 z 3). Ocena z egzaminu w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena z egzaminu jest oceną z wykładu. B. Ćwiczenia: Ocena formatywna: ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć. Ocena sumatywna: zadanie ćwiczeniowe realizowane w grupach (ocena w zakresie 2-5). Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena wykonania zadania ćwiczeniowego jest oceną z ćwiczeń. C. Końcowa ocena z przedmiotu: Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą 0,4 x ocena z wykładu + 0,6 x ocena z ćwiczeń.
Egzamin:
tak
Literatura:
Obowiązkowa: 1. Chaffey D. – „Digital Business i E-Commerce Management”, Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 2. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. – „Marketing 4.0”, MT Biznes 2017 3. Osterwalder A., Pigneur Y. – „Tworzenie modeli bizneso-wych”, Onepress 2012 Uzupełniająca: 1. Anderson Ch. – „Długi ogon”, Media Rodzina 2008 2. Dutko M. (red.) – „Prawo w e-biznesie”, Onepress 2015 3. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtucho-wicz M. – „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości”, Poltext 2010
Witryna www przedmiotu:
www.electurer.edu.pl
Uwagi:
-

Efekty uczenia się