- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy e-biznesu
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60h: 10h (wykład) + 2h (konsultacje) + 13h (studia literaturowe) + 15h (ćwiczenia) + 20h (wykonanie zadań ćwiczeniowych)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,9 ECTS: 10h (wykład) + 2h (konsultacje) + 15h (ćwiczenia)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,2 ECTS: 15h (ćwiczenia) + 20h (wykonanie zadań ćwiczeniowych)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw zarządzania
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby student, po uczestnictwie w nim:
• rozumiał znaczenie e-biznesu dla współczesnej problematyki zarządzania;
• znał podstawy zarządzania przedsięwzięciami e-biznesu;
• potrafił projektować przedsięwzięcia e-biznesu.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Wprowadzenie do zagadnień e-biznesu – podstawowe pojęcia i definicje
2. Modele e-biznesu
3. Rynki elektroniczne
4. Wpływ e-biznesu na społeczeństwo
5. Strategie e-biznesu
6. Handel elektroniczny
7. E-biznes w branży finansowej
8. Technologie e-biznesu
9. Bezpieczeństwo w e-biznesie
10. Problemy etyczne e-biznesu
Ćwiczenia:
1. Wprowadzenie do ćwiczeń
2. Inwentyka biznesowa
3. Metoda CPS (klient – problem – rozwiązanie)
4. Zdefiniowanie grupy klientów
5. Propozycja wartości
6. Wstępna koncepcja e-biznesu
7. Analiza wariantów
8. Modele biznesowe (BMC)
9. Strategia rozwoju e-biznesu
10. Analiza opłacalności
11. Dobór technologii e-biznesu
12. Podstawy prototypowania
13. Testy i ewaluacja w e-biznesie
14. Marketing w e-biznesie
15. Zaliczenie ćwiczeń – prezentacje
- Metody oceny:
- A. Wykład:
Ocena formatywna:
ocena zaangażowania studentów w dyskusję podczas wykładów.
Ocena sumatywna:
Egzamin – esej zaliczeniowy na wybrany temat (1 z 3). Ocena z egzaminu w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena z egzaminu jest oceną z wykładu.
B. Ćwiczenia:
Ocena formatywna:
ocena poprawności wykonania ćwiczeń realizowanych w trakcie zajęć.
Ocena sumatywna:
zadanie ćwiczeniowe realizowane w grupach (ocena w zakresie 2-5). Wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Ocena wykonania zadania ćwiczeniowego jest oceną z ćwiczeń.
C. Końcowa ocena z przedmiotu:
Ocena końcowa z przedmiotu obliczana jest zgodnie z formułą 0,4 x ocena z wykładu + 0,6 x ocena z ćwiczeń.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Obowiązkowa:
1. Chaffey D. – „Digital Business i E-Commerce Management”, Wydawnictwo Naukowe PWN 2016
2. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. – „Marketing 4.0”, MT Biznes 2017
3. Osterwalder A., Pigneur Y. – „Tworzenie modeli bizneso-wych”, Onepress 2012
Uzupełniająca:
1. Anderson Ch. – „Długi ogon”, Media Rodzina 2008
2. Dutko M. (red.) – „Prawo w e-biznesie”, Onepress 2015
3. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtucho-wicz M. – „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości”, Poltext 2010
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się