- Nazwa przedmiotu:
- International Marketing
- Koordynator przedmiotu:
- dr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h: 15 (ćwiczenia) + 7h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 8h przygotowanie prezentacji przypadku.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS: 15h ćwiczenia + 2h konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1ECTS: 15 (ćwiczenia) + 7h (zapoznanie się ze wskazaną literaturą) + 8h przygotowanie prezentacji przypadku.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość teorii marketingu.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę z zakresu marketingu międzynarodowego;
- posiadał wiedzę i potrafił usytuować działalność organizacji na arenie międzynarodowej, regionalnej oraz globalnej;
- posiadał wiedzę pozwalającą stosować koncepcje nowoczesnego mar-ketingu na arenie międzynarodowej;
- potrafił na podstawie analizy marketingowej rynków międzynarodo-wych określić ich segmenty i jak się na nich spozycjonować poprzez rozwój produktów czy usług, które zaspokajają potrzeby wybranych segmentów docelowych;
- rozumiał specyfikę zróżnicowanej kompozycji marketingowej (marke-ting mix) przygotowanej globalnie niemniej jednak uwzględniającej różnice lokalne;
- posiadał umiejętności wykorzystania wiedzy dla budowy i realizacji strategii marketingowej na rynkach międzynarodowych;
- posiadał umiejętności społeczne pozwalające na poruszanie się w zróżnicowanej społeczności międzynarodowej, rozumiejąc znaczenie różnic kulturowych w rozwoju gospodarki globalnej.
- Treści kształcenia:
- 1. Marketing w zmieniającym się świecie;
2. Sustainable marketing, marketing i społeczeństwo lokalne w perspektywie globalnej – odpowiedzialność społeczna i etyka marke-tingu;
3. Analiza globalnych możliwości;
4. Tworzenie globalnych strategii marketingowych;
5. Wdrażanie rozwiązań globalnych na rynkach lokalnych.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń przeprowadzonych w trakcie zajęć w formie zespołowej prezentacji przypadku – case study.
Ocena sumatywna: zaliczenie ustne, ocena 2-5, do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >= 3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Cateora P. R., Gilly M. C., Graham J. L.: International Marketing 15th edition, Mc Graw-HILL Irwin, New York US, 2011.
Kotler P. Armstrong G.: Principles of marketing 14th global edition Pearson, Harlow UK, 2012.
Szymura-Tyc M. (edited by): International marketing in Europe, Uni-versity of Economics in Katowice, 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się