- Nazwa przedmiotu:
- Strategie marketingowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr Marek Seretny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 60h: 30h ćwiczenia (godziny kontaktowe) = 2x1h (prezentacja) + 18h aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i anali-zowanych prezentacjach przypadków oraz prezentowanej propozycji strategii + 30h pracy własnej = 2x2h (opracowanie /omówienie w ze-spole przypadku) + 2x5h (przygotowanie prezentacji multimedialnej) + 2h (udział w konsultacjach) + 2x5h (opracowanie strategii) + 2x2h (przygotowanie prezentacji strategii)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS: 30h ćwiczenia + 2h konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS: 30h ćwiczenia + 30h praca własna
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość procesu zarządzania marketingowego, umiejętność prze-prowadzenia analizy marketingowej środowiska wewnętrznego i zewnętrznego.
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest odpowiedź na pytanie: Dlaczego strategia marketingowa jest tak ważna oraz jakie działania należy podjąć, aby stworzyć skuteczną strategię.
- Treści kształcenia:
- • Istota strategii marketingowych
o treść
o proces kształtowania
• Informacja podstawą sukcesu strategii marketingowej
• Formułowanie strategii marketingowych
o Źródła inspiracji
o Procedury formułowania
Segmentacja
Rynek docelowy
Pozycjonowanie
• Wdrażanie strategii marketingowej
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez stu-dentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: podczas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) i przygoto-wywana propozycja rozwiązania strategicznego a następnie prezento-wana przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej zaproponowanej strategii i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedial-nych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
Ocena końcowa: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa: Armstrong G, Kotler P.: Marketing – wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
Tybout A.M., Calder B.J., Kellogg on Marketing, Wiley, 2010.
Uzupełniająca: Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE Warszawa, 2013.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się