- Nazwa przedmiotu:
- Wspomaganie komputerowe projektowania dróg II
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Zieliński
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- WKODR2
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- laboratorium 30 godz., realizacja projektu 15 godz., przygotowanie do obrony 5 godz., RAZEM 50 godz. = 2 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- laboratorium 30 godz.=1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- laboratorium 30 godz., realizacja projektu 15 godz, przygotowanie do obrony 5 godz. = 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość programu MicroStation w zakresie przedstawionym w ramach przedmiotu metody komputerowe w drogownictwie (studia I stopnia). Średnia znajomość programu InRoads w zakresie przedstawionym w ramach przedmiotu wspomaganie komputerowe projektowania dróg (studia II stopnia) ew. równoległy udział w tych zajęciach.
- Limit liczby studentów:
- 1 grupa do 15 osób
- Cel przedmiotu:
- Zdobycie zaawansowanych umiejętności posługiwania się programem do geometrycznego projektowania dróg (obecnie InRoads).
- Treści kształcenia:
- Zastosowanie programu InRoads do zaawansowanych działań przy wykonania projektu drogowego: •numeryczny model terenu - narzędzia zaawansowane •przekroje normalne – definicja złożonych przekrojów (o zmiennych pochyleniach skarp, z niezależnym przebiegiem rowów, wielowarstwowe nawierzchnie, elementy parametryczne, z warunkami logicznymi), •generowanie przestrzennego modelu drogi – kształtowanie na łukach (pochylenia poboczy, poszerzenia jezdni), dowiązania do elementów prowadzących, •projektowanie skrzyżowań i węzłów (kształtowanie przestrzenne, sprawdzenie widoczności), •konfiguracja programu.
- Metody oceny:
- Wykonanie i obrona projektu wykorzystującego omówione funkcje (np. odcinek drogi ze skrzyżowaniem lub z węzłem) lub referat (prezentacja w czasie zajęć + konspekt w formie pisemnej).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] T. Zieliński, P. Włodarek – MicroStation V8 XM Edition. Program do komputerowego wspomagania projektowania, Warszawa 2010,<br>
[2] T. Zieliński, K. Jagodziński - InRoads XM Edition wersja 8.9, Warszawa 2009,<br>
[3] http://communities.bentley.com/co mmunities/user_communities/begeneral_pl/ – grupa dyskusyjna użytkowników oprogramowania firmy Bentley.
- Witryna www przedmiotu:
- www.il.pw.edu.pl/~idim
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt WKODR2W1
- Ma wysokozaawansowaną wiedzę w zakresie wykorzystania oprogramowania wspomagającego projektowanie dróg.
Weryfikacja: projekt zaliczeniowy i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W10, K2_W12_IK, K2_W22_IK
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W01, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt WKODR2U1
- potrafi zastosować oprogramowanie komputerowe do skomplikowanego projektu geometrycznego drogi
Weryfikacja: projekt zaliczeniowy i obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U08, K2_U16_IK, K2_U19_IK
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U05, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U16, T2A_U19, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt WKODR2K1
- potrafi samodzielnie zrealizować projekt drogi
Weryfikacja: obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K07