- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu gospodarczego
- Koordynator przedmiotu:
- dr Irena Bielecka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- PK17
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Udział w wykładach 30 h
Praca własna:
Stacjonarne: Przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą – 10h. Przygotowanie do kolokwiów – 10h.
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 50h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,76
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład450h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- mikroekonomia, podstawy zarządzania, rachunkowość
- Limit liczby studentów:
- Wykł. min. 15
- Cel przedmiotu:
-
Celem zajęć jest zdobycie wiedzy o wieloelementowej strukturze marketingu, skupiającej instrumenty marketingu, działania i badania marketingowe o raz rynkowe reguły postępowania. Celem jest także uzmysłowienie studentom, iż marketing to nie tylko rozległa dyscyplina wiedzy, ale i sztuka jej wykorzystania w praktyce.
- Treści kształcenia:
- Wykłady: 1. Istota i ewolucja koncepcji marketingu. 2. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania działalności marketingowej. 3. Zachowanie nabywców na rynku. 4. Segmentacja rynku. 5.Badania marketingowe i ich wykorzystanie. 6. Produkt w koncepcji marketingowej. 7. Rola cen w marketingu mix. 8. Dystrybucja towarów. 9. Promocja i jej narzędzia. 10. Marketing strategiczny a operacyjny. 11. Marketing relacji.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z dwóch kolokwiów przeprowadzonych w formie testu. Do zaliczenia każdego kolokwium konieczne jest uzyskanie 60% możliwej do zdobycia liczby punktów. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen obu kolokwiów.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Garbarski L., Rutkowski I.., Wrzosek W.: Marketing – punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001
2. W. Żurawik, Marketing. Podstawy i kontrowersje, Gdańsk 2009
3. Limański A., Śliwińska K.: Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Difin, Warszawa 2002
4. E. Michalski, Markering, PWN, Warszawa 2003
Literatura uzupełniająca:
1. Nemezjusz M.Pazio, Podstawy marketingu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2007,
2. K. Białecki, Instrumenty marketingu, Oficyna Wydawnicza BRANTA, Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- https://www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil praktyczny - wiedza
- Efekt K_W12
- Ma wiedzę z zakresu otoczenia przedsiębiorstwa, zasad i kryteriów segmentacji rynku oraz podstawowych badań marketingowych.
Weryfikacja: Kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W12
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_W05, S1P_W06
- Efekt K_W11
- Zna i rozumie ideę marketingu. Ma wiedzę dotyczącą uruchamiania i wykorzystywania narzędzi rynkowego oddziaływania jakimi są: produkt, cena, dystrybucja i promocja; jest przekonany o zintegrowanym sposobie użycia instrumentów i działań wpływających na zjawiska rynkowe.
Weryfikacja: Kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_W11
Profil praktyczny - umiejętności
- Efekt K_U07
- Potrafi analizować związki segmentacji rynku z procesem formułowania strategii firmy; umie stosować kryteria i procedury umożliwiające przeprowadzenie segmentacji w konkretnych sytuacjach decyzyjnych.
Weryfikacja: Kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_U03, S1P_U07
- Efekt K_U12
- Potrafi scharakteryzować instrumenty marketingu i dobrać je do specyfiki działań firmy, warunków rynkowych oraz cyklu życia produktów.
Weryfikacja: Kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U12
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_U08
- Efekt K_U13
- Potrafi analizować czynniki otoczenia i trendy w nim występujące oraz wewnętrzne uwarunkowania działalności firmy, przeprowadzić analizę SWOT oraz inne analizy poszczególnych obszarów funkcjonowania podmiotów gospodarczych.
Weryfikacja: Kolokwia
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U13
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_U03, S1P_U04
Profil praktyczny - kompetencje społeczne
- Efekt K_K04
- Jest zdolny do gromadzenia informacji rynkowych oraz rzetelnego prowadzenia badań marketingowych. Jest świadomy etycznego aspektu prowadzenia działań marketingowych i przekazów reklamowych
Weryfikacja: Udział w wykładzie interaktywnym
Powiązane efekty kierunkowe:
K_KO4
Powiązane efekty obszarowe:
S1P_K04