Nazwa przedmiotu:
Komunikacja w działalności gospodarczej
Koordynator przedmiotu:
dr Mateusz Grodecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
GP 32
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15 h - wykłady, 15 h - ćwiczenia, 8 h - konsultacje, 12 h - inne ( 6 h - egzaminy, egzaminy poprawkowe, 4 h - dodatkowe zaliczenia, 2 h - cząstkowe sprawdzenie przygotowania do zajęć), 14h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 h - przygotowanie do kolokwiów, 6 h - przygotowanie do wystąpienia, 20 h - przygotowanie do egzaminu. Razem 100h = 4 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,6 ECTS - wykłady, 0,6 ECTS - ćwiczenia 0,8 ECTS w tym: konsultacje w związku z przygotowaniem do egzaminu, egzaminy, egzaminy poprawkowe, dodatkowe zaliczenia, cząstkowe sprawdzenie przygotowania do zajęć
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
2 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie
Limit liczby studentów:
Wykład: min. 15; Ćwiczenia: min 20.
Cel przedmiotu:
"Celem zajęć jest uświadomienie roli jaką komunikacja interpersonalna, organizacyjna i międzykulturowa odgrywa w zarządzaniu podmiotami gospodarczymi oraz kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się w różnorodnych sytuacjach. "
Treści kształcenia:
Wykłady: W1 - Zajęcia organizacyjno-wprowadzające; W2 - Po co organizacji efektywna komunikacja? – Społeczeństwo informacyjne/ Definiowanie i rodzaje komunikacji w przedsiębiorstwie; W3 - Podstawy psychologii społecznej: przekonywanie; W4 - Podstawy psychologii społecznej: poznanie; W5 - Podstawy psychologii społecznej: sympatia i empatia; W6 – Public relations; W7 - Badania marketingowe: jakościowe i ilościowe; W8 - Podsumowanie zajęć i wystawianie ocen. Ćwiczenia: 1. Ustanowienie reguł pracy w grupie. Wzajemne poznanie się uczestników w grupie; 2. Podstawowe zasady efektywnego komunikatu; 3. Prezentacje biznesowe: zasada odwróconego trójkąta; 4. Komunikacja wiedzy: wizualizacja danych; 5. Projektowanie badań rynku; 6. Prezentacje uczestników zajęć; 7. Prezentacje uczestników zajęć; 8. Podsumowanie zajęć i wystawianie ocen.
Metody oceny:
Zaliczenie wykładu na podstawie egzaminu w postaci testu otwartego. Warunkiem zaliczenie wykładu jest uzyskanie z testu 51%. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanej w grupie prezentacji. Ocena łączna: 0,5 oceny z wykładu + 0,5 oceny z ćwiczeń
Egzamin:
tak
Literatura:
1. Elliot Aronson. Człowiek istota społeczna, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. 2. Jim Blythe. Komunikacja marketingowa, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. 3. Frank Luntz, Words that work, Nowy Jork/Boston: Hachette Books, 2008. 4. Dominika Maison. Jakościowe metody badań marketingowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. 5. Arkadiusz Potocki, Renata Winkler, Agnieszka Żbikowska. Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Warszawa: Difin, 2003
Witryna www przedmiotu:
www.knes.pw.plock.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W19
Ma wiedzę na temat roli i znaczenia komunikacji w działalności gospodarczej. Zna różne formy i zasady komunikacji w przedsiębiorstwie.
Weryfikacja: Pisemny egzamin testowy
Powiązane efekty kierunkowe: K_W19
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U22
Potrafi efektywnie komunikować się wykorzystując różne formy, zasady, techniki i metody komunikacji w działalności gospodarczej.
Weryfikacja: Pisemny egzamin testowy, Praca w grupie nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe: K_U22
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K02
Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; jest zdolny do skutecznego komunikowania się. Potrafi budować dobre relacje wykorzystując różne formy komunikacji.
Weryfikacja: Praca w grupie nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K02
Efekt K10
Potrafi się odpowiednio zaprezentować i budować odpowiednie relacje z rozmówcami.
Weryfikacja: Praca w grupie nad prezentacją i prezentacja
Powiązane efekty kierunkowe: K_K10
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K04