- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie w systemie Matlab
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jerzy Kurek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiazkowe
- Kod przedmiotu:
- PSM
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1) Liczba godzin bezpośrednich – 32 godz., w tym:
• wykład – 15 godz.
• projekt – 15 godz.
• konsultacje - 2 godz.
2) Praca własna studenta – 50 godz., w tym:
• przygotowanie do prjektu – 15 godz.
• studia literaturowe – 5 godz.
• wykonanie projektu – 25 godz.
• przygotowanie do zaliczeń 5 godz.
Razem: 82 godz. (3 ECTS)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 punkt ECTS - liczba godzin bezpośrednich: 32 godz., w tym:
• wykład – 15 godz.
• projekt – 15 godz.
• konsultacje – 2 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1.5 punktu ECTS – 40 godz., w tym:
• projekt – 15 godz.
• wykonanie projektu – 25 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Matematyka, fizyka, podstawy automatyki.
- Limit liczby studentów:
- 90
- Cel przedmiotu:
- Umiejętność programowania inżynierskiego w systemie Matlab i Simulink.
- Treści kształcenia:
- 1. Wstęp.
2. System Matlab.
3. Język programowania systemu Matlab.
4. Narzędzia systemu Matlab.
5. Simulink.
6. Programowanie symboliczne.
- Metody oceny:
- Kolokwium zaliczeniowe, ocena projektu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Brzózka J., L. Dorobczyński, Programowanie w Matlab, Warszawa, Mikom, 1998.
2. Kamińska A., B. Pańczyk, Matlab. Ćwiczenia z ..., Warszawa, Mikom, 2002.
3. Mrozek B., Z. Mrozek, Matlab 6. Poradnik użytkownika, PLJ, 2001.
4. Mrozek B., Z. Mrozek, Matlab i Simulink. Poradnik użytkownika, wyd. II, Gliwice, Helion, 2004.
5. Regel W., Obliczenia symboliczne i numeryczne w Matlab, Warszawa, Mikom, 2003.
6. Szymkat M., Komputerowe wspomaganie w projektowaniu układów regulacji, Warszawa, WNT, 1993.
- Witryna www przedmiotu:
- .
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt PSM_W01
- Zna język programowania systemu Matlab
Weryfikacja: Kolokwium zaliczeniowe, ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W05, K_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W04, T1A_W03, T1A_W07
- Efekt PSM_W02
- Zna język programowania w śro-dowisku Simulink systemu Ma-tlab
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W05, K_W06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W04, T1A_W03, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt PSM_U01
- Potrafi przygotować w języku polskim dokumentację programu
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U09, K_U19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U16
- Efekt PSM_U02
- Potrafi zamodelować liniowy układ dynamiczny na komputerze
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U09, K_U19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U16
- Efekt PSM_U03
- Potrafi zamodelować na komputerze układ regulacji z regulatorem PID
Weryfikacja: Ocena projektu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U09, K_U19
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt PSM_K01
- Zna odpowiedzialność twórcy projektu
Weryfikacja: Prezentacja projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05