- Nazwa przedmiotu:
- Chemia organiczna – mechanizmy, stereochemia
- Koordynator przedmiotu:
- dr. inż. Magdalena Popławska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe 35h, w tym:
a) obecność na wykładach – 30h,
b) nieobligatoryjna obecność na konsultacjach – 5h
2. zapoznanie się ze wskazaną literaturą – 5h
3. przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu – 10h
Razem nakład pracy studenta: 35h + 5h + 10h = 50h, co odpowiada 2 punktom ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na wykładach – 30h,
2. obecność na konsultacjach – 5h
Razem: 30h + 5h = 35h, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Chemia organiczna – ćwiczenia
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
• mieć poszerzoną wiedzę teoretyczną na temat przebiegu organicznych reakcji chemicznych ze szczególnym uwzględnieniem aspektów stereochemicznych oraz uwzględnieniem relacji zachodzących między budową substratów i warunkami reakcji a rodzajem powstających produktów.
• na podstawie dostępnych źródeł literaturowych i internetowych zapoznać się samodzielnie z wybranym zagadnieniem,
- Treści kształcenia:
- Wykład ma na celu poszerzenie wiadomości dotyczących przebiegu reakcji organicznych przedstawionych w ramach wykładu podstawowego, a także zapoznanie z nowymi mechanizmami, takimi jak np. reakcje jonorodnikowe, czy pericykliczne. Szczególny nacisk położony jest na relacje między budową substratów i warunkami reakcji a powstającymi produktami Rozszerzono zagadnienia dotyczące stereochemicznych aspektów przebiegu reakcji organicznych.
- Metody oceny:
- kolokwium zaliczeniowe
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. J. March, Chemia organiczna – reakcje, mechanizmy, budowa, lub wersja anglojęzyczna wydanie z roku 1992.
2. http://www.cem.msu.edu/~reusch/VirtualText/intro1.htm oraz inne materiały w Internecie.
3. J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers, Organic Chemistry.
- Witryna www przedmiotu:
- http://zcho.ch.pw.edu.pl/dydaktyk.html
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą przebiegu organicznych reakcji chemicznych.
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W03, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W03, T1A_W03
- Efekt W02
- Zna metody badań przebiegu reakcji chemicznych
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W03, K_W05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W01, T1A_W03, T1A_W03
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Posiada umiejętność korzystania ze źródeł literaturowych oraz zasobów internetowych dotyczących rozwiązywanego problemu
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U06
- Efekt U02
- Umie zaproponować przebieg organicznej reakcji chemicznej (podać jej mechanizm) w zależności od warunków prowadzenia procesu
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U03 , K_U13 , K_U16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U06, T1A_U08, T1A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych; ma umiejętności pozwalające na prowadzenie efektywnego procesu samokształcenia
Weryfikacja: zaliczenie
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K02, K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01, T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05