- Nazwa przedmiotu:
- Public Realtions
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Karolina Kitzman
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- -
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 10h wykład (godziny kontaktowe
15h ćwiczenia(godziny kontaktowe) = 3h (prezentacja) + 11h aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i analizowanych prezentacjach przypadków oraz prezentowanych strategii PR + 1h konsultacji
20h pracy własnej = 6h (opracowanie /omówienie w zespole przypadku) + 8h (przygotowanie prezentacji multimedialnej) + 2h (udział w konsultacjach) + 4h (opracowanie strategii PR)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 ECTS = 10h wykład + 15h ćwiczenia + 1h konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS = 15h ćwiczenia + 20h pracy własnej
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- - od 25 osób do limitu miejsc w sali audytoryjnej (wykład) - od 25 osób do limitu miejsc w sali laboratoryjnej (projekt)
- Cel przedmiotu:
- Studenci mają rozumieć znaczenie i funkcje pełnione przez specjalistów PR, poprawnie artykułować różnice między PR, propagandą, reklamą; mieć zobiektywizowany osąd działalności komunikacyjnej różnych typów organizacji: przedsiębiorstw prywatnych, organizacji publicznych i pozarządowych.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Komunikowanie społeczne i PR, 2. Historia PR, 3. Wizerunek i tożsamość, 4. Narzędzia wewnętrzne i zewnętrzne PR, 5. Media relations, 6. Marketing, PR i reklama, 7. Marketing polityczny i wyborczy, 8. Rola etyki w PR.
Ćwiczenia:
1. Publiczności i interesariusze PR, 2. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - CSR i PR, 3. Planowanie i zarządzanie PR, 4. Modele PR i model doskonałości PR wg J. Gruniga, 5. Reklama społeczna i PR, 6. PR w sytuacji kryzysowej, 7. Tzw. "czarny PR" i "Litigation PR"
- Metody oceny:
- A. Wykład:
1. Ocena formatywna: aktywna obecność na zajęciach (kontrolowana poprzez system prac pisemnych) Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
2. Ocena sumatywna : ocena poprawności wykonania testu – kolokwium Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
B. Projekt:
1. Ocena formatywna: ocena poprawności ćwiczeń wykonanych przez studentów podczas zajęć, interaktywna forma prowadzenia zajęć: podczas zajęć omawiane i rozwiązywane są przypadki (case study) a następnie prezentowane przez zespoły 3-4 osobowe. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
2. Ocena sumatywna: przygotowanie w formie pisemnej strategii public relations (strategii PR) dla wybranej organizacji i zaprezentowanie jej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Ocena w zakresie 2-5, do zaliczenia >=3
C. Końcowa ocena z przedmiotu: przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli z obu części student otrzyma ocenę >=3, ocena przedmiotu jest obliczona zgodnie z formułą 50/50
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Obowiązkowa:
Davies A., Public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, War-szawa 2007.
Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015.
Seitel F. P., Public Relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003
Uzupełniająca:
Olędzki J., Etyka w polskim public relations, ASPRA-JR, Warszawa 2009.
Sztuka public relations. Praca zbiorowa. Związek Firm Public Relations.
- Witryna www przedmiotu:
- www.electurer.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się