Nazwa przedmiotu:
Seminarium Problemowe - Mechanizmy niszczenia materiałów: Procesy degradacji materiałów ze stopów na osnowie żelaza w warunkach eksploatacji /The Mechanisms of Materials Destruction Seminar
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Ewa Ura-Bińczyk
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria Materiałowa
Grupa przedmiotów:
Obieralne
Kod przedmiotu:
MNMZ
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
seminarium problemowe 30h prezentacja referatów opierając się na artykułach angielskich 30 h, przygotowanie pisemnego raportu 35h razem 75 godzin = 3 ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
seminarium problemowe 30 h = 1,2 ECTS
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Nauki o Materiałach 1, Podstawy Nauki o Materiałach 2, Mechanika i wytrzymałość konstrukcji, Tworzywa metaliczne i ich obróbka cieplna
Limit liczby studentów:
brak
Cel przedmiotu:
Przekazanie studentom umiejętności wykonywania oraz opracowywania ekspertyz materiałowych przyczyn uszkodzeń części i urządzeń technicznych, opiniowania poprawnego doboru materiałów i technologii, wskazywania rozwiązań alternatywnych dla istniejących wyrobów i stosowanych do ich wytwarzania procesów technologicznych.
Treści kształcenia:
Zależne od wybranej przez Studenta propozycji seminarium patrz Seminarium Problemowe Mechanizmy Niszczenia Materiałów I i Seminarium Problemowe Mechanizmy Niszczenia Materiałów II
Metody oceny:
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie wygłoszonych referatów, złożonych raportów pisemnego, aktywności podczas wykonywania zadań i dyskusji podczas seminariów.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. M.F. Ashby, D.R.H Jones: Materiały inżynierskie, t. 1 i 2, WNT, 1996. 2. S. Kocańda: Zmęczeniowe pękanie materiałów, PWN 1975. 3. Zasady doboru materiałów inżynierskich z kartami charakterystyk, Red. L.A. Dobrzański, Wyd. Politechniki Śląskiej, 2000. 4. Obowiązujące Normy (Euro, ISO, i PN). 5. Podręczniki akademickie do przedmiotów; „Metaloznawstwo” i „Materiałoznawstwo”
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt MNMZ_W1
Ma podstawową wiedzę z zakresu degradacji materiałów ze stopów w osnowie żelaza w warunkach eksploatacji
Weryfikacja: Ocena referatu pisemnego
Powiązane efekty kierunkowe: IM_W05, IM_W06, IM_W13
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt MNMZ_U1
Posiada umiejętność wykonywania oraz opracowywania ekspertyz materiałowych przyczyn uszkodzeń części i urządzeń technicznych. Przy przygotowywaniu referatu wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne. Rozwija swoją wiedzę na podstawie przeprowadzonych badań fachowej literatury.
Weryfikacja: Ocena prezentacji referatu, aktywności na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: IM_U01, IM_U02, IM_U03, IM_U04, IM_U05, IM_U07, IM_U13, IM_U15
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt MNMZ_K1
Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, problem szybkiej dezaktualizacji wiedzy. Ocena zaangażowania studenta w dyskusji.
Weryfikacja: Ocena zaangażowania studenta w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: IM_K01, IM_K04, IM_K05
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K04, T1A_K05
Efekt MNMZ_K2
Student ma świadomość ważnej roli podnoszenia świadomości społeczeństwa w zakresie: 1) przyczyn zachodzenia mechanizmów niszczenia urządzeń, konstrukcji, 2) istotności poprawnego doboru materiałów wobec stawianym urządzeniom, konstrukcjom wymagań, aby uniknąć w przyszłości ryzyka zajścia awarii, katastrof, 3) istotności podejmowania systematycznych działań mających na celu diagnozowanie zachodzenia mechanizmu niszczenia materiałów np. wskutek ich eksploatacji. Ma świadomość konieczności szukania rozwiązań w zakresie opracowania nowych metod umożliwiających nieinwazyjne badanie zachodzenia mechanizmów niszczenia materiałów, rozwijania swojej wiedzy i umiejętności. Ma świadomość konsekwencji źle podjętych decyzji odnośnie doboru materiałów, niewłaściwych jego warunków przetwarzania, eksploatacji - na szeroko rozumiane otoczenie (środowisko naturalne, byt przedsiębiorstwa, życie ludzi itp.)
Weryfikacja: Ocena zaangażowania studenta w dyskusji
Powiązane efekty kierunkowe: IM_K01, IM_K02, IM_K04, IM_K05, IM_K07
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01, T1A_K02, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07