- Nazwa przedmiotu:
- Seminarium specjalizacyjne
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Lech Łobocki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Ochrona Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Specjalizacyjne
- Kod przedmiotu:
- 1110-OSOKS-MSP-2308
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ogółem 60, w tym:
- 30 godzin - udział w zajęciach
- 30 godzin - studiowanie zaleconej literatury i przygotowanie prezentacji
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Przedmiot prowadzony jest w języku angielskim. Wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie B2, przedmioty podstawowe i kierunkowe prowadzone na kierunku Ochrona Środowiska; przysposobienie biblioteczne; techniki prezentacji.
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- - rozwój kompetencji językowych z uwzględnieniem terminologii fachowej, osiągnięcie poziomu znajomości języka B2+
- zaznajomienie ze specyfiką publikacji naukowych, strukturą artykułu naukowego, zasadami przyjętymi przy redagowaniu publikacji naukowych
- opanowanie umiejętności posługiwania się narzędziami wyszukiwania i gromadzenia informacji naukowej
- opanowanie zdolności krytycznej analizy i oceny publikacji naukowych
- zapoznanie studentów z aktualnymi rozwiązaniami i technologiami wykorzystywanymi w ochronie środowiska
- Treści kształcenia:
- - Dostęp do źródeł informacji naukowej, wyszukiwanie informacji. Zasoby biblioteczne, bazy pełnotekstowe. Struktura publikacji naukowej. Identyfikacja problemu naukowego, tez i metody badawczej. Zasady wykorzystywania informacji literaturowych w publikacjach i prezentacjach.
- Dyskusja o zagadnieniach poruszonych w indywidualnie wybranych/przydzielonych studentom publikacjach, w trakcie pracy nad przygotowywaniem prezentacji.
- Przygotowanie i przedstawienie w j. angielskim cyklu prezentacji ukazującej problematykę danej publikacji naukowej na tle stanu wiedzy w momencie jej powstania, wyodrębnienie elementów publikacji: motywacji, wyjściowego stanu wiedzy, opisu metody badawczej, analizy wyników i wniosków. Ocena wkładu publikacji w rozwój stanu wiedzy.
- Metody oceny:
- Ocen końcowa uwzględnia:
- Zrozumienie wybranej publikacji naukowej w języku obcym, umiejętność wyodrębnienia jej elementów, jakość przygotowanej prezentacji, czynna i bierna znajomość języka obcego wykazana w trakcie studiowania publikacji, przygotowania i przeprowadzenia prezentacji
- Aktywny udział w dyskusjach na temat publikacji przedstawianych przez uczestników seminarium.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Studenci przygotowują prezentacje na podstawie indywidualnie wybranych pozycji literaturowych spośród umieszczonych w wykazie.
Corocznie aktualizowany wykaz pozycji literaturowych jest podawany na stronie sieciowej przedmiotu.
- Witryna www przedmiotu:
- https://moodle.is.pw.edu.pl/moodle/course/view.php?id=364
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt
- Znajomość reguł tworzenia publikacji naukowych i ich struktury
Weryfikacja: Ocena przeprowadzonej przez studenta analizy tekstu publikacji.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt
- Rozumie w pogłębionym stopniu znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, w szczególności w dyskusji na tematy z zakresu swojej specjalności. Potrafi prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka na tyle płynnie i spontanicznie, by nie powodować napięcia u którejkolwiek ze stron.
Potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, wyjaśniać swoje stanowisko, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.
(Opis efektu kształcenia na poziomie B2+ zgodny z uchwałą nr 82/XLIX/2017 Senatu PW z dn. 19.IV.2017)
Weryfikacja: Ocena prezentacji przygotowanych i przedstawionych w języku obcym, na podstawie lektury wybranych publikacji naukowych w języku obcym. Ocena udziału w dyskusjach prowadzonych w języku obcym.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt
- Opanowanie/udoskonalenie umiejętności przedstawienia wyników pracy naukowej i poprowadzenie dyskusji na jej temat
Weryfikacja: Ocena prezentacji przygotowanych na podstawie lektury wybranych publikacji Ocena udziału w dyskusjach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01, K_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, P2A_K04, T2A_K07