- Nazwa przedmiotu:
- Technologia kompozytów budowlanych
- Koordynator przedmiotu:
- Piotr Woyciechowski, Dr inż., Wioletta Jackiewicz-Rek, Dr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- TEKOBU
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- wykłady 8h, laboratoria 16h, sporządzenie raportów z zajęć laboratoryjnych 10h, przygotowanie prezentacji 5h, przygotowanie do zaliczenia 10h.
Razem 49h.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- wykłady 8h, laboratoria 16h.
Razem 24h = 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- laboratoria 16h, sporządzenie raportów z zajęć laboratoryjnych 10h, przygotowanie prezentacji 5h.
Razem 29h = 1 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład8h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium16h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu I stopnia studiów na specjalności IPB
- Limit liczby studentów:
- brak limitu
- Cel przedmiotu:
- Rozszerzenie wiedzy o mineralnych kompozytach budowlanych ze spoiwami hydraulicznymi i powietrznymi oraz o umiejętności prowadzenia i wykorzystania specyficznych metod badań.
- Treści kształcenia:
- Gips budowlany – modyfikacja dodatkami poprawiającymi szczególne cechy użytkowe tworzywa Projektowanie, wykonywanie i badania laboratoryjne betonów o specjalnych wymaganiach w zakresie trwałości, w tym: ognioodpornych, mrozoodpornych, wodoszczelnych, odpornych na ścieranie, odpornych na karbonatyzację; Badania różnymi metodami, zawartości powietrza w mieszance betonowej, badania podatności mieszanki na oddzielanie się wody (bleeding), ocena zmian własności roboczych mieszanki z upływem czasu; Kontrola i ocena zgodności betonu; Nowoczesne techniki oceny dojrzałości betonu w konstrukcji – teoria i praktyka.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia laboratoryjne: sporządzenie raportów z badań przeprowadzonych na ćwiczeniach wraz z interpretacją rezultatów, przygotowanie i przedstawienie prezentacji na zadany temat Wykłady: zaliczenie pisemne całości przedmiotu na końcu semestru.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Czarnecki L. i zespół, Beton według normy PN-EN 206-1 – komentarz. Polski Cement 2004 Osiecka E. Materiały budowlane. Spoiwa mineralne. Kruszywa. Of. Wyd. PW 2005 Neville A. Właściwości betonu Polski Cement, Kraków 2002 Jamroży Z., Beton i jego właściwości. Arkady 2002 Śliwiński J., Beton zwykły – projektowanie i podstawowe właściwości, Polski Cement 1999
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt TEKOBUW1
- ma wiedzę w zakresie właściwości, projektowania, technologii i badania według różnych procedur betonów o specjalnych betonów o specjalnych wymaganiach w zakresie trwałości, w tym: ognioodpornych, mrozoodpornych, wodoszczelnych, odpornych na ścieranie, odpornych na karbonatyzację. Ma wiedzę i umiejętność prowadzenia kontroli i oceny zgodności betonu.
Weryfikacja: zaliczenie pisemne całości przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W12_IPB, K2_W17_IPB, K2_W18_IPB
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt TEKOBUU1
- umie dobrać składniki i skład betonu cementowego o specjalnych wymaganiach trwałości w róznych klasach ekspozycji i wwarunkach ekstremalnych,
Weryfikacja: ocena poprawności opracowania specyfikacji betonu i sporzadzenia raportu z badań
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U11_IPB, K2_U17_IPB
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U09, T2A_U17, T2A_U19, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt TEKOBUK1
- potrafi zaplanować i zrealizować eksperyment z dziedziny materiałów budowlanych
Weryfikacja: ocena planu eksperymentu i jego wyników poprzez analizę zespołowego raportu wykonanego przez studentów
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K01, K2_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06, T2A_K07