Nazwa przedmiotu:
Rysunek techniczny i odręczny II
Koordynator przedmiotu:
Anna Tofiluk, Dr inż. arch., Joanna Fiszer, Mrg inż.
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
RYTER2
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Student jest zobowiązany wykonywać ćwiczenia projektowe na zajęciach 15h , jak również poza zajęciami 35 godzin, razem 50 godzin = 2 Ects
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Ćwiczenia projektowe z udziałem nauczyciela akademickiego - 15 godzin = 0,5 Ects
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Ćwiczenia projektowe 15 godzin i przygotowanie projektów poza godzinami zajęć - 35 godzin = 2 Ects
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Zaliczenie przedmiotu w semestrze 1.
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Przekazanie podstawowych wiadomości i nabycie przez studenta umiejętności praktycznych z rysunku technicznego i odręcznego.
Treści kształcenia:
Omawiana tematyka i zakres opracowania ćwiczeń projektowych przygotowuje studentów do wykonywania prac projektowych na starszych latach studiów, przede wszystkim z budownictwa, konstrukcji żelbetowych i konstrukcji stalowych.
Metody oceny:
Ocenianie ciągłe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena ze wszystkich ćwiczeń rysunkowych, ćwiczeń z pisma technicznego oraz zaliczenie sprawdzianu.
Egzamin:
nie
Literatura:
Zbiór Polskich Norm „Rysunek techniczny budowlany”, „Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego.” E. Neufert, Podręczniki do rysunku technicznego np "Dokumentacja budowlana 1. Rysunek budowlany" J. Mazur A. Tofiluk, Dziennik Ustaw Nr 75 z 15 czerwca 2002 roku „Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie” wraz z późniejszymi zmianami, Dziennik Ustaw Nr 120 z 3 lipca 2003 „Szczegółowy zakres i forma projektu budowlanego.”
Witryna www przedmiotu:
http://www.il.pw.edu.pl/index.php/struktura/instytut-in%C5%BCynierii-budowlanej/zbo
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt RYTER2W1
Zna zasady rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków budowlanych oraz ich sporządzania. Ma wiedzę dotyczącą podstawowych materiałów i elementów budowlanych.Ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z kierunkiem budownictwo w szczególności architektury.Zna podstawowe normy, rozporządzenia oraz wytyczne projektowania.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_W02, K1_W07, K1_W09, K1_W11, K1_W19, K1_W22
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W01, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W08, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt RYTER2U1
Potrafi sporządzić i interpretować rysunki konstrukcyjne i architektoniczne. Potrafi interpretować rysunki związane z branżami pokrewnymi.Potrafi korzystać z podstawowych norm, rozporządzeń oraz wytycznych projektowania.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_U12, K1_U13, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U03, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U15, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt RYTER2K1
Potrafi pracować samodzielnie.
Weryfikacja: Ocena prac projektowych i sprawdzianu.
Powiązane efekty kierunkowe: K1_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03