- Nazwa przedmiotu:
- Jednostka w płynnej nowoczesności
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. Marek Maciejczak
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- HESWY1
- Semestr nominalny:
- 8 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: wykład 30 godz., czytanie literatury 10 godz., przygotowanie do sprawdzianu 10 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1 ECTS: wykład 30 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład20h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Wykłady mają zdać sprawę z charakteru czasu i w ten sposób pomóc młodym ludziom w kształtowaniu siebie.
- Treści kształcenia:
- <ol><li>Marginalizacja indywidualności.
<li>Rozmycie odpowiedzialności moralnej za innych na jednostkę.
<li>Wolność od zobowiązań.
<li>Nieufność w stosunku do innych i dążenie do jednakowości.
<li>Utrata ciągłości czasu.
<li>Pozorna wolność dla działań jednostki.
<li>Nierówność perspektyw ekonomicznych i społecznych.
<li>Jednostkowa sieć.
<li>Jednostka jako towar rynkowy.
<li>Relacje międzyludzkie jako relacje między konsumentami i przedmiotami konsumpcji.
<li>Rój konsumentów w miejsce grup społecznych.
<li>Chwilowość jako istota wolności.
<li>Rezygnacja z wyboru w następstwie nadmiaru informacji.
<li>Szczęśliwe życie – nadrzędna wartość.
<li>Podsumowanie
</ol>
- Metody oceny:
- Sprawdzian.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Z. Bauman, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, tłum. J. Konieczny, Kraków 2007; <br>
[2] T. H. Eriksen, Tyrania chwili. Szybko i wolno płynący czas w erze informacji, tłum. G. Sokół, Warszawa 2003; <br>
[3] L. Wittgenstein, Uwagi o religii i etyce, Kraków 1995; <br>
[4] P. Wallace, Psychologia Internetu, Poznań 2001; <br>
[5]M. Castells, Galaktyka Internetu, Poznań 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt HESWY1W1
- .
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt HESWY1K1
- .
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: