- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystaniem modelu BIM 3D+
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Ireneusz Czmoch
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty do wyboru
- Kod przedmiotu:
- KIERWY
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2017/2018
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 50 godz. = 2 ECTS: ćwiczenia (laboratorium komputerowe) 30 godz., projekt 20 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 30 godz. = 1,5 ECTS: ćwiczenia (laboratorium komputerowe) 30 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 20 godz. = 0,5 ECTS: projekt 20 godz.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe30h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw informatyki, systemów CAD.
Znajomość budownictwa ogólnego oraz podstaw projektowania konstrukcji budowlanych.
Znajomość programu Autodesk Revit na poz. podstawowym (zaliczony przedmiot Informatyka II sem. 4).
- Limit liczby studentów:
- 1 grupa 15-20 osobowa
- Cel przedmiotu:
- Poznanie zasad modelowania konstrukcji budowlanych w projektach BIM. <br>
Opanowania zasad tworzenie, z wykorzystaniem programu Revit, modeli 3D konstrukcji budowlanych. <br>
Poznanie podstaw współpracy programu Revit (w którym opracowany zostanie model 3D) i programu Robot (do wykonania obliczeń). <br>
Dodatkowym celem nauczania jest wykształcenie umiejętności posługiwania się standardowymi funkcjami systemów CAD i BIM oraz nabranie nawyków ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych technologii informatycznych.
- Treści kształcenia:
- Główne zagadnienia omawiane i ćwiczone w trakcie zajęć. <br>
1. Modelowanie konstrukcji z wykorzystaniem parametrycznego modelu 3D+.<br>
2. Model analityczny vs. model architektoniczno-budowlany.<br>
3. Szczegółowość i dokładność modelu 3D (arch.-bud.) względem modelu analitycznego.<br>
4. Edycja i dostosowania modelu analitycznego (obliczeniowego) konstrukcji. <br>
5. Wykonanie obliczeń statycznych i wymiarowania elementów z pomocą dostępnych programów.<br>
6. Aktualizacja modelu architektoniczno-budowlanego i modelu obliczeniowego. <br>
7. Współdzielenie pracy w zespole projektowym i koordynacja międzybranżowa z pomocą narzędzi BIM.
- Metody oceny:
- Praca projektowa przygotowana przez zespół (3 studentów).
Indywidualny test praktyczny.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Patryk Kołun, Artur Tomczak, Jakub Turbakiewicz - Autodesk Revit. Podstawowe funkcje programu, Politechnika Poznańska, 2014.<br>
[2] Andrzej Tomana - BIM Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy. Standardy. Narzędzia., Kraków 2015.<br>
[3] Eric Wing - Autodesk Revit Architecture. No Experience Required, SYBEX, 2014.<br>
[4] Komputerowe wspomaganie projektowania - Z.Kacprzyk, B. Pawłowska, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.<br>
[5] Autorskie materiały umieszczone na stronie przedmiotu: http://bim.il.pw.edu.pl <br>
[6] Materiały dydaktyczne dostępne na stronie firmy Autodesk. <br>
[7] Inne pozycje polecane w trakcie zajęć.
- Witryna www przedmiotu:
- http://bim.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
- Duży akcent zostanie położony na współpracę w zespole projektowym oraz na samokształcenie się uczestników zajęć. <br>
Projekt należy przekazać w nieprzekraczalnym terminie, który zostanie podany na początku semestru. <br>
Obecność na zajęciach w pracowni komputerowej jest obowiązkowa.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KIERWYW1
- .
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt KIERWYU1
- .
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt KIERWYK1
- .
Weryfikacja: .
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06