- Nazwa przedmiotu:
- Warsztaty badawcze
- Koordynator przedmiotu:
- Dr hab. inż. Przemysław Biecek, Dr inż. Anna Wróblewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- 1120-INPAD-MSP-XXXX
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- .
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- .
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- .
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt300h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Statystyka obliczeniowa, Wstęp do uczenia maszynowego, umiejętność programowania w językach R i Python
- Limit liczby studentów:
- .
- Cel przedmiotu:
- Celem zajęć jest realizacja praktycznych projektów (w grupach), które pozwolą wykorzystać i zweryfikować wiedzę teoretyczną, zdobytą w trakcie studiów.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Wprowadzenie do problemu badawczego. Etapy projektu badawczego/analitycznego. Sposoby prezentacji wyników. Analiza danych uzyskanych z środowiska komercyjnego lub naukowego. W trakcie przedmiotu nacisk będzie położony na wstępne etapy podejścia do analizy problemu, zbieranie wymagań, sposób analizy danych oraz zrozumiały sposób prezentacji wyników.
Laboratorium, projekt:
Spotkania projektowe. Sposoby współpracy w projekcie: elementy kanban, scrum. Przedstawienie wyników i dyskusja.
- Metody oceny:
- Do zyskania jest 100 punktów: uczestniczenie i aktywność w spotkaniach projektowych: 0-10 punktów, realizacja indywidualnych zadań: 0-30 punktów, przedstawienie projektu i jego efekty: 0-40 punktów, terminowa realizacja kamieni milowych: 0-20 punktów. Próg zaliczenia wynosi 51 pkt, a rozkład progów kolejnych ocen to sekwencja 61, 71, 81 i 91 pkt.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Oprogramowanie: język R, Python lub inny
2. R.D. Peng, E. Matsui, The Art of Data Science. A Guide for Anyone Who Works with Data
3. P. Biecek, Analiza danych z programem R. Modele liniowe z efektami stałymi, losowymi i mieszanymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
- Witryna www przedmiotu:
- e.mini.pw.edu.pl
- Uwagi:
- .
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W2_01
- Ma podstawową wiedzę na temat etapów projektu badawczego związanych z analityką danych
Weryfikacja: ocena prezentacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_W08, PD_W13
Powiązane efekty obszarowe:
,
- Efekt W2_02
- Rozumie konieczność rozważania społecznych skutków rozwoju technologii informacyjnych
Weryfikacja: ocena prezentacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_W07
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U2_01
- Potrafi przeprowadzić analizę danych i jasno przedstawić jej wyniki w postaci raportu i referatu zawierającego motywację, metody dochodzenia do wyników oraz porównać efekty swojej pracy z innymi badaniami
Weryfikacja: ocena realizacji projektu zespołowego i indywidualnych zadań w ramach projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_U01, PD_U05, PD_U06, PD_U13, PD_U14, PD_U15
Powiązane efekty obszarowe:
, , , , ,
- Efekt U2_02
- Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia
Weryfikacja: ocena realizacji projektu zespołowego i indywidualnych zadań w ramach projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_U08
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U2_03
- Potrafi samodzielnie i ze zrozumieniem studiować teksty związane tematycznie z zagadnieniami omawianymi na zajęciach, umie przedstawić w mowie i na piśmie poznaną w ten sposób tematykę oraz wskazać otwarte pytania dotyczące omawianej tematyki
Weryfikacja: ocena realizacji projektu zespołowego i indywidualnych zadań w ramach projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_U02, PD_U03, PD_U18, PD_U19
Powiązane efekty obszarowe:
, , ,
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K2_01
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w ramach projektu
Weryfikacja: ocena realizacji i prezentacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_K04
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt K2_02
- Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej i wpływu realizowanych prac na środowisko naturalne oraz społeczeństwo
Weryfikacja: ocena realizacji i prezentacji projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
PD_K02, PD_K04, PD_K06
Powiązane efekty obszarowe:
, ,