- Nazwa przedmiotu:
- Analiza rynku
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. Mieczysław Prystupa
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ANRYN
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 101h (4 ECTS):
18h (wykład) + 10h (laboratorium) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 2x5h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedegzaminacyjne) + 2x10h (opracowanie projektów) + 25h (przygotowanie do zaliczenia) + 15h (studia literaturowe)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
18h (wykład) + 10h (laboratorium) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 31h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,2 ECTS:
10h (laboratorium) + 2x10h (opracowanie projektów) = 30h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład270h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium150h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawowa wiedza z zakresu makro- i mikroekonomii oraz statystyki matematycznej.
- Limit liczby studentów:
- od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład); od 10 do 30 (zajęcia laboratoryjne / projekty komputerowe)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu typologii rynków, funkcji badań rynkowych, podstawowych modeli rynku i metodyki badań rynku.
- potrafił wskazać przewidywane umiejętności w zakresie wykorzystania badań rynku do opracowania strategii marketingowych, wykorzystania analiz rynkowych dla potrzeb wyceny aktywów.
- potrafił wskazać przewidywane kompetencje społeczne w szczególności: potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skąd studiów lub realizowanych poza studiami
- Treści kształcenia:
- Wykład: 1) Struktura przedmiotu, podstawowa terminologia 2) Typologia rynków 3) Funkcje badań rynkowych. 5) Podstawowe modele rynku. 6) Proces badania rynków, metody i narzędzia badań rynkowych, badania ilościowe i jakościowe. 7) Metody analiz rynkowych jako podstawa wyceny aktywów.
Laboratorium: wykorzystania badań rynku do opracowania strategii marketingowych, wykorzystanie analiz rynkowych dla potrzeb wyceny aktywów.
- Metody oceny:
- Wykład - ocena sumatywna: Przeprowadzenie egzaminu zawierającego takie elementy jak: test, pytania, zadania projektowe, ocena z egzaminu w zakresie 2-5;
Laboratorium - ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyniki prac implementacyjnych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z laboratorium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z wykładu jak i laboratorium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z laboratorium + 0,3 * ocena z wykładu
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- [1] Kotler P.: Marketing. Rebis 2005. [2] Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu. Difin, 2004. [3] Hague P., Hague N., Caron-Ann M.: Badania rynkowe w praktyce. Wyd. Helion, 2005. [4] Prystupa M.: Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu dochodowym. Wydawnictwo ALMAMER, Warszawa 2012. [5] Prystupa M.: Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu kosztowym. Wydawnictwo ALMAMER, Warszawa 2012.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ANRYN_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie typologii rynków, funkcji badań rynkowych, podstawowych modeli rynku i metodyki badań rynku
Weryfikacja: Wpisz opisprzeprowadzenie i ocena egzaminu pisemnego zawierającego takie elementy jak: test, pytania, zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W16
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W08, S2A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ANRYN_U01
- potrafi wykorzystać wyniki analiz rynkowych dla potrzeb oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw w aktualnych warunkach rynkowych
Weryfikacja: ocena dwóch ćwiczeń projektowo-analitycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U23
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ANRYN_K01
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skąd studiów lub realizowanych poza studiami
Weryfikacja: ocena dwóch ćwiczeń projektowo-analitycznych
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K05