Nazwa przedmiotu:
Zarządzanie projektem IT
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Grzegorz Kunikowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Grupa przedmiotów:
Z3 - Informatyka gospodarcza
Kod przedmiotu:
9P1Z3
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS) 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 20h (studiowanie literatury uzu-pełniającej z podręczników) + 24h (praca w domu nad realizacją projek-tów) + 10h ( przygotowanie do kolokwium)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,4 ECTS 24h (praca w domu nad realizacją projektów) + 10h ( przygotowanie do kolokwium) = 34h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
wiedza z zakresu podstaw zarządzania, podstaw informatyki, umiejęt-ność wyszukiwania informacji, znajomość systemu Office, pożądana znajomość pakietów wspomagających projektowanie, jak przykładowo MS Project
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu kluczowych zagadnień zarzą-dzania projektami IT, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku zarządzanie miał również wiedzę dotyczącą typologia systemów infor-matycznych oraz: struktury systemu, cyklu życia projektu i cykl życia systemu, - potrafił zastosować podejście projektowe w dostosowaniu do analizy i oceny systemów IT i posiadał umiejętności projektowania systemów dziedzinowych w przedsiębiorstwie i miał znajomość procesów zacho-dzących w ich integracji, - potrafił wskazać przewidywane problemy i efekty społeczne związane z zastosowaniem procesów informatyzacji organizacji jak i wspieranie zarządzania przez projekty TI, a szczególnie w zastosowaniach syste-mów inteligentnych BI oraz systemów kompleksowych ERP.
Treści kształcenia:
Program ramowy w podziale na godziny zajęć: 1-2: Zarządzanie, decy-zje, informacja. Omówienie zadania projektowego. 3-4: Zadania infor-matyki w zarządzaniu .Określenie podstawowych elementów projektu. 5-6: Struktura systemu informacyjnego w organizacji i jej analiza. Me-tody analizy. 7: Typologia systemów informatycznych. 8-9-10: Metody projektowania. Podejście inżynierii informacyjnej. 11-12 -13: Dobór metodyki projektowania, kryteria doboru. Cykl życia systemu informa-tycznego. 14-15: Integracja systemów informatycznych. Platforma integracyjna. 16-17: Technologie baz danych, hurtownie danych. 18-19: Ocena projektu i jego analiza. 20: Zaliczenie zajęć, dyskusja nad społecznymi konsekwencjami realizacji projektów TI.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie elemen-tów projektu, które są dyskutowane i weryfikowane na każdym z etapów jego realizacji – student ma możliwość poprawienia wyników każdego etapu. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyników prac implementacyjnych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena w zakresie 2-5; Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Elementy składowe oceny są następujące: sprawdziany wiedzy na zaję-ciach - 30 pkt, projekt koncepcji informatyzacji zarządzania w organizacji biznesowej wg wzorcowego szablonu sporządzany stopniowo w toku semestru, oceniany na koniec semestru - 70 pkt. Razem: 100 pkt. Liczba pkt: ocena końcowa: 91-100: 5,0; 81-90: 4,5; 71-80: 4,0; 61-70: 3,5; 51-60: 3,0; 0-50 2,0.
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Kisielnicki J.: Zarządzanie projektami (Ludzie – procedury – wyni-ki). Wolters Kluwer, Warszawa 2011. [2] Trocki M. (red.): Nowocze-sne zarządzanie projektami. PWE, Warszawa 2013. [3] Wirkus M. (red.): Zarządzanie projektami i procesami. Difin, Warszawa 2013. [4] Gąsiorkiewicz A., Rostek K., Zawiła-Niedźwiecki J. (red): Informa-tyka gospodarcza. Praca zbiorowa. C.H. Beck 2010.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
Przedmiot polega głównie na wykonywaniu działań analitycznych i projektowych. Zajęcia w kontakcie z wykładowcą służą przede wszystkim konsultacjom i ukierunkowaniu prac projektowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 9P1Z3_W02
ma wiedzę dotyczącą typologii systemów informatycznych oraz: struktury systemu, cyklu życia projektu i cyklu życia systemu
Weryfikacja: sprawdziany wiedzy na zajęciach, przedstawienie projektu koncepcji informatyzacji zarządzania wybranym podmio-tem gospodarczym (praca w zespołach)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt 9P1Z3_W01
posiada podstawową wiedzę z zakresu kluczowych zagad-nień zarządzania projektami IT, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku Zarządzanie
Weryfikacja: sprawdziany wiedzy na zajęciach, przedstawienie projektu koncepcji informatyzacji zarządzania wybranym podmio-tem gospodarczym (praca w zespołach)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 9P1Z3_U01
potrafi dokonać analizy organizacji dla potrzeb projekto-wania systemów IT oraz wyboru metod zarządzania tymi projektami i ich ocenę
Weryfikacja: ocena analizy organizacji oraz projektu koncepcji informa-tyzacji zarządzania wybranym podmiotem gospodarczym (praca w małych zespołach), kolokwium i dyskusje na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 9P1Z3_K01
projektowanie pozwala dostrzec praktyczne problemy związane z zastosowaniem projektów IT jak też zapozna się z miejscem przedsiębiorcy i menedżerów w realizacji tego typu projektów oraz pokazuje jakie klasy problemów z zakresu posługiwania się technologią informatyczną pomagają rozwiązywać problemy organizacyjne
Weryfikacja: bieżące konsultacje opracowywanych projektów, dyskusje nad kontekstem biznesowym, zarządczym i społecznym, dyskusje na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: