- Nazwa przedmiotu:
- Analizy marketingowe w praktyce
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Karolina Kitzman
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z7 - Zarządzanie strategiczne
- Kod przedmiotu:
- 4P1Z7
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
12h [ćwiczenia = 2x1h (prezentacja etapu badania) + 18h (aktywne uczestniczenie w dyskusji na temat prezentowanych i analizowanych przypadków i wyników)] + 1h (konsultacje) +54h [praca własna = 6h (omówienie w zespole problemu biznesowego) + 1x3h (przygotowanie odpowiedzi na pytania desk research + 4x2h (opracowanie projektów kwestionariuszy i ankiet) + 3x7h (transkrypcja, podliczenie wyników) + 16h (opracowanie analizy) + 8 h (przygotowanie do prezentacji wyników)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20 (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3 ECTS:
12h (ćwiczenia) + 6h (omówienie w zespole problemu biznesowego) + 1x3h (przygotowanie odpowiedzi na pytania desk research) + 4x2h (opracowanie projektów kwestionariuszy i ankiet) + 3x7h (transkrypcja, podliczenie wyników) + 16h (opracowanie analizy) + 8h (przygotowanie do prezentacji wyników) = 74
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia180h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu zasad i funkcji marketingu; umiejętności budowania hipotez; kompetencje z zakresu obsługiwania komputera w zakresie Word, Internet, PPT i Excel.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu określania problemów bizne-sowych i problemów badawczych, stosowanych metod i technik, roli badań marketingowych w systemie informacji marketingowej,
- potrafił stosować odpowiednie metody i techniki badawcze, potrafił rozpoznać rynek, zrobić badanie pilotażowe ,
- potrafił uczestniczyć w całym cyklu badawczym lub rozumieć jego istotę i potrzebę w przypadku wykonawstwa zewnętrznego.
- Treści kształcenia:
- Wykonanie przygotowanych ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy zespołowej do formułowania hipotez, celów badawczych czy pytań badawczych. Równoległe przygotowywanie (w ramach pracy własnej) projektu zespołowego (3 osoby, przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) w etapach odpowiadających planowaniu i wykonywaniu badania marketingowej.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie ćwiczeń praktycznych z projektowania badania marketingowego; elementy pro-jektu są dyskutowane i weryfikowane na każdym z pięciu etapów jego realizacji – jest możliwość poprawienia wyników każdego etapu.
Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyniki prac projektowych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z laboratorium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Mazurek-Łopacińska K. (red.): Badania Marketingowe. Teoria i praktyka. PWN, 2005. [2] Gilbert A.C.: Badania marketingowe. Pod-stawy metodologiczne. PWN, 2002. [3] Kaczmarczyk S.: Badania mar-ketingowe, metody i techniki. PWE, Warszawa 2002. [4] Kostera M.: Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych. PWN 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 4P1Z7_W01
- posiada wiedzę dotyczącą zastosowania i przeprowadzania analiz rynkowych, strategicznych i marketingowych; wykorzystywania informacji do skutecznego i efektywnego rozwiązywania problemów, przed którymi stoi współczesna organizacja; etapów postępowania i poszukiwania informa-cji w ramach Systemu Informacji Marketingowej; zastoso-wania metod i technik badawczych
Weryfikacja: opracowanie i prezentacja etapu projektu badania marke-tingowego poświęconego diagnozie problemów bizneso-wych konkretnej firmy z dobraniem odpowiednich metod i technik adekwatnych do problemu
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z7
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 4P1Z7_U01
- potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do identyfikacji pro-blemu biznesowego; stworzenia odpowiedniego narzędzia badawczego do problemu; analizuje oraz interpretuje stosując typowe metody i techniki badań marketingowych; przeprowadza wieloetapowe projekty badawcze; używając odpowiednich metod
Weryfikacja: przeprowadzenie badania marketingowego różnymi techni-kami
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z7
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U07, S1A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 4P1Z7_K01
- posiada kompetencje społeczne w zakresie: brania odpo-wiedzialności za powierzone mu zadania związane z dostę-pem do danych różnych organizacji; rozplanowania pracy w poszczególnych etapach postępowania badawczego; przedstawiania swojego zdania, wyników swojej pracy i re-komendacji dotyczących wyników badania przed innymi
Weryfikacja: prezentacja analizy wyników badania marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z7
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K02, S1A_K04