- Nazwa przedmiotu:
- Strategia rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z1 - Zarządzanie innowacjami
- Kod przedmiotu:
- 9P1Z1
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygoto-wanie projektu) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS
20h (przygotowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania. organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji - ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury zarządzania, celów i funkcje zarządzania, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno- decyzyjnego, metod zarządzania, roli kierowniczej, stylów kierowania, umiejętności kierowniczych, zarządzania w warunkach globalizacji.
Potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku stu-diów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi wykorzy-stywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów zarządzania. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
-posiadał podstawową wiedzę z zakresu: rodzaju i kierunków rozwoju innowacji, wpływu makro i mikro otoczenia na rozwój innowacji, a także innowacji w sferze zarządzania procesowego i w sferze produktu, metod analizy strategicznej i planowania strategicznego w zarządzaniu innowacjami, w rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa, wprowadza-nia zmian,
-potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów zarządzania i budowy modeli, potrafił – zgodnie z zada-ną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces,
-potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno – wdrożeniowym, wchodzącym w skład studiów,
-potrafił przekazać informacje w zakresie projektu strategii rozwoju in-nowacyjnego przedsiębiorstwa w sposób powszechnie zrozumiały.
- Treści kształcenia:
- Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu stra-tegii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa – dla innowacyjnego przedsiębiorstwa z realnej gospodarki lub przedsiębiorstwa wirtualnego o cechach innowacyjności (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany po-stęp w realizacji projektu strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębior-stwa. Ocena sumtywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa, terminowość wyko-nania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej,
Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oce-ny 3 (dostateczny).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Altkorn J.: Strategia marki, PWE, Warszawa 2001. [2] Drucker D.F.: Innowacja i przedsiębiorczość: praktyka i zasady. Wyd. PWE, Warszawa 1992. [3] Kozioł K.: Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw. Wyd. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2007. [4] Marciniak S.: Innowacje i rozwój gospodarczy. Wyd. KNSA PW, Warszawa 2000. [5] Michael de Kare-Silver: E-szok rewolucja elektroniczna w handlu. PWE, Warszawa 2002. [6] Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000. [7] Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 2001. [8] Porter M.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i
konkurentów. PWE, Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 9P1Z1_W02
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania stra-tegii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu strategii roz-woju innowacyjnego przedsiębiorstwa, terminowość wyko-nania
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W11
- Efekt 9P1Z1_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę w zakresie planowania stra-tegicznego w zarządzaniu innowacjami, w rozwoju inno-wacyjnego przedsiębiorstwa
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 9P1Z1_U01
- potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę z zarządzania inno-wacjami do opisu procesów zarządzania i budowy modeli
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa, uzasadnienia przyjętych rozwiązań, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 9P1Z1_K01
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat sposobu realizacji projektu strategii rozwoju innowacyjnego przedsiębiorstwa
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06