- Nazwa przedmiotu:
- Efektywność przedsięwzięć innowacyjnych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z1 - Zarządzanie innowacjami
- Kod przedmiotu:
- 8P1Z1
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygoto-wanie projektu) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS
20h (przygotowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania. organizacji w otoczeniu jako obiekcie zarządzania, elementów organizacji - ludzie, technologie, procesy, informacje i komunikacja w zarządzaniu, struktury zarządzania, celów i funkcje zarządzania, struktury organizacyjnej, zarządzania jako procesu informacyjno- decyzyjnego, metod zarządzania w warunkach globalizacji. Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, zachowania organizacji na rynku.
Potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku stu-diów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. Potrafi wykorzy-stywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów zarządzania. Potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowa-nia. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym.
Rozumie potrzeby kształcenia się.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu: metod oceny efektywności prostych i złożonych oraz roli czasu w ocenie efektywności przedsię-wzięć innowacyjnych,
- potrafił –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizo-wać prosty proces, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi,
- potrafił wykorzystywać nabytą wiedzę z zarządzania innowacjami do opisu procesów oraz wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analityczno-wdrożeniowym.
- Treści kształcenia:
- Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, (przy konsultacyjnym wsparciu pro-wadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i eta-powości.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany po-stęp w realizacji projektu przedsięwzięcia innowacyjnego. Ocena suma-tywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, terminowość wykonania projektu przedsięwzięcia in-nowacyjnego, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zali-czającej. Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzy-skanie oceny 3 (dostateczny).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Behrens W., Hawranek P.M.: Poradnik przygotowania przemysło-wych studiów feasibility, Wyd. UNIDO, Warszawa 1993. [2] Marciniak St.: Zespolona metoda oceny efektywności przedsięwzięć techniczno -organizacyjnych, WPW, Warszawa 1989. [3] Praca zbiorowa pod red. Marciniaka St.: Efektywność ekonomiczna elastycznej produkcji, WPW, Warszawa 1992. [4] Pazio W.: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2001. [5] Wiankowski ST., Okrasa Z., Boguta M., Borowicz L., Borzęcki .: Dostosowanie sfery badawczo-rozwojowej w Polsce do funkcjonowania w europejskiej przestrzeni badawczej, IOZP ORGMASZ, Warszawa 2005. [6] Zestawy danych źródłowych dla rozwiązywanych przykładów -bieżąca aktualizacja.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 8P1Z1_W01
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu: metod oceny efek-tywności prostych i złożonych oraz roli czasu w ocenie efektywności przedsięwzięć innowacyjnych
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu przedsięwzięcia innowacyjnego, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 8P1Z1_U02
- potrafi zaprojektować proste przedsięwzięcie innowacyjne
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzię-cia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
- Efekt 8P1Z1_U01
- potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zrealizować prosty proces, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu przedsięwzię-cia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 8P1Z1_K01
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze analitycznym
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu przedsięwzięcia innowacyjnego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z1
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06