- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie jakością
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. Katarzyna Szczepańska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ZAJAK
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 50h (2 ECTS):
28h (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 7h (zapoznanie się z literaturą) + 6h (przygotowanie się do kolokwiów) + 6h (przygotowanie się do testu wiedzy)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,2 ECTS:
28h (wykład) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 31h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0 ECTS:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład420h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania organizacjami oraz produkcją i usługami, ma umiejętności samokształcenia, ma doświadczenia z pracą zespołową.
- Limit liczby studentów:
- od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę zakresie determinant rozwoju normatywnego zarządzania jakością oraz jego wykorzystania w przedsiębiorstwach,
- potrafił zidentyfikować ograniczenia skuteczności i efektywności normatywnych systemów zarządzania jakością,
- potrafił współpracować w rozwiązywaniu zadań problemowych.
- Treści kształcenia:
- 1) Geneza i ewolucja zarządzania jakością. 2) Normalizacja w zarządzaniu jakością. 3) Dyrektywy Nowego Podejścia. 4) Sprawdzian wiedzy i umiejętności. 5) Wymagania znormalizowanych systemów zarządzania. 6) Wytyczne w normatywnym zarządzaniu jakością. 7) Metody TQM w normatywnych systemach zarządzania. 8) Sprawdzian kompetencji społecznych. 9) Test wiedzy.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna – ocena poprawności ćwiczeń wykonywanych przez studentów podczas wykładu (częściowo interaktywna forma prowadzenia wykładu). Ocena sumatywna – przeprowadzenie dwóch kolokwiów w formie prezentacji rozwiązania zadania na zaliczenie. Ocena końcowa z przedmiotu – przedmiot uznaje się za zliczony, jeśli student zaliczył oba kolokwia oraz uzyskał co najmniej 51% punktów z testu wiedzy.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:[1] Szczepańska K.: Podstawy zarządzania jakością. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca:[1] Urbaniak M.: Kierunki doskonalenia systemów zarządzania jakością. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010. [2] Borys T., Rogala P. (red.): Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania. Difin, Warszawa 2011.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt ZAJAK_W01
- ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą problematyki normalizacji
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W08
- Efekt ZAJAK_W02
- ma wiedzę dotyczącą wybranych systemów zarządzania jakością
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W08
- Efekt ZAJAK_W03
- ma wiedzę dotyczącą wybranych standardów zarządzania jakością
Weryfikacja: test wiedzy
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt ZAJAK_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych źródeł, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski
Weryfikacja: przygotowanie się do kolokwiów
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U02
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U10
- Efekt ZAJAK_U02
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole, a także zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Weryfikacja: terminowe wykonanie zadania w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U03
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U05
- Efekt ZAJAK_U03
- potrafi wykorzystać struktury językowe w formie prezentacji, wnioskowania, streszczenia, analizowania, dyskusji
Weryfikacja: wyniki prezentacji rozwiązania zadania
Powiązane efekty kierunkowe:
k_U02
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt ZAJAK_K01
- ma doświadczenia w pracy zespołowej
Weryfikacja: terminowe wykonanie zadania w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K06
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K02
- Efekt ZAJAK_K02
- rozumie potrzebę właściwych zachowań interperso-nalnych i przestrzega etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: zgodne z wymaganiami wykonanie zadania w zespołach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K04