- Nazwa przedmiotu:
- Przedmioty obieralne kierunku AiR
- Koordynator przedmiotu:
- różni prowadzący
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Przedmioty techniczne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 9
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- - udział w wykładach 15 x 2 h = 30 h
- udział w zajęciach laboratoryjnych i konsultacjach 7 x 4 h + 2 h = 30 h
- przygotowanie i omówienie zajęć laboratoryjnych (projekt, uruchamianie, zaliczanie) 6 x 5 h = 30h
- przygotowanie do kolokwiów 4 h + 6 h = 10 h
Suma: 30 + 30 + 30 + 10 = 100 h.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- - wykład 30 h
- zajęcia laboratoryjne i konsultacje 30 h
- obrona rozwiązań 6 h
Suma: ok. 2,5 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- - zajęcia laboratoryjne i konsultacje 30 h
- przygotowanie i omówienie zajęć laboratoryjnych 30 h
Suma: ok. 2,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład60h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium45h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- różne, w zależności od przedmiotów
- Limit liczby studentów:
- 24
- Cel przedmiotu:
- różne, w zależności od przedmiotów
- Treści kształcenia:
- różne, w zależności od przedmiotów
- Metody oceny:
- różne, w zależności od przedmiotów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- różne, w zależności od przedmiotów
- Witryna www przedmiotu:
- n/d
- Uwagi:
- Ćwiczenia laboratoryjne są wykonywane w zespołach dwuosobowych i mają charakter prostych projektów realizowanych z wykorzystaniem środowiska dydaktycznego SML-3. Zespół otrzymuje zadanie problemowe, w razie potrzeby konsultuje z prowadzącym dodatkowe założenia i koncepcję rozwiązania, a następnie projektuje, montuje i uruchamia opracowany system mikroprocesorowy. Zaliczenie ćwiczenia polega na zaprezentowaniu systemu działającego pod kontrolą programu sterującego oraz przedyskutowaniu zastosowanych rozwiązań sprzętowych i programowych.
W ćwiczeniach 1-2 jest używany mikroprocesor Z80 emulowany w układzie FPGA, zaś w ćwiczeniach 3-6 jest używany mikrokontroler MSP430. Językiem programowania używanym w ćwiczeniach 2-3 jest asembler, a w ćwiczeniach 4-6 - język C. Przed rozpoczęciem ćwiczeń są organizowane zajęcia wstępne poświęcone prezentacji platformy SML-3 i oprogramowania wykorzystywanego podczas semestru.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt POKAIR_W01
- Wiedza o trendach rozwojowych z zakresu automatyki i robotyki, elektroniki oraz informatyki.
Weryfikacja: kolokwia, egzaminy, laboratoria, projekty
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt POKAIR_U01
- Umiejętność rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, wymagającego wiedzy o trendach rozwojowych z zakresu automatyki i robotyki, elektroniki oraz informatyki.
Weryfikacja: kolokwia, egzaminy, laboratoria, projekty
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U33
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16