- Nazwa przedmiotu:
- Rzeźba, model i rysunek analityczny
- Koordynator przedmiotu:
- dr Mirosław Orzechowski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura
- Grupa przedmiotów:
- Sztuk plastycznych i technik warsztatowych
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- -
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- -
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- -
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia150h
- Laboratorium300h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- -
- Cel przedmiotu:
- Opanowanie warsztatu architekta w zakresie przekazu wizualnego wizji architektonicznej. Wykorzystanie technik malarskich i rzeźbiarskich i modelowych w architekturze. Analiza i graficzny przekaz architektury.
- Treści kształcenia:
- Studia plastyczne wykorzystujące szeroką paletę technik przedstawieniowych dla charakteryzowania małych form przestrzennych, idei projektowej, definiowania detali.
Studium zintegrowanego, wielowątkowego przekazu architektonicznego. Kompozycja/instalacja syntetyzująca koncepcję wybranego budynku/projektu.
- Metody oceny:
- Ocena postępu pracy podczas trwania laboratorium i ocena końcowego opracowania tematu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Stefan Kozakiewicz red. – Słownik terminologiczny sztuk pięknych, PWN, warszawa 2002.
Leon Marek Suzin – Perspektywa wykreślna dla architektów, Arkady, Warszawa 1998.
Władysław Witwicki – O widzeniu przedmiotów, Budownictwo i Architektura Warszawa 1954.
E.H. Gombrich – O sztuce, Arkady, Warszawa 1997.
Władysław Tatarkiewicz – Dzieje sześciu pojęć, PWN, Warszawa 2006.
Juliusz Żurawski – Wybór pism estetycznych, Universitas, Kraków 2008
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się